۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷

جزئیات جدید از واگذاری سرخابی‌ها

رئیس سازمان خصوصی سازی کشور از انتشار مزایده واگذاری سرخابی‌ها در روز یکشنبه یا دوشنبه این هفته در چند روزنامه پرتیراژ خبر داد.
کد خبر : ۲۲۲۷۸۷
صراط: رئیس سازمان خصوصی سازی کشور از انتشار مزایده واگذاری سرخابی‌ها در روز یکشنبه یا دوشنبه این هفته در چند روزنامه پرتیراژ خبر داد.

میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی با بیان اینکه این مزایده پس از دریافت پیشنهادها، احتمالا 27 بهمن از سوی سازمان خصوصی سازی انجام خواهد شد، افزود: خریداران فقط برند باشگاهها و ورزشگاه ها و ساختمان های مشخص شده را می خرند و هیچ کاری با مشکلات احتمالی مالی و بدهی های آن نخواهند داشت.
 
معاون وزیر اقتصاد اظهارداشت: 100 درصد این باشگاه ها به مزایده گذاشته می شود و خریداران هیچ تکلیفی ندارند به جز اینکه اگر طرفداران یا پیشکسوتان متقاضی خرید باشند، 20 درصد سهام باشگاهها متناسب با شرایط خرید مزایده به آنها واگذار می شود و اگر هم این تقاضا نباشد همه مزایده از آن خریداران اصلی خواهد بود. خریداران فقط باشگاه را خریداری می کنند و باید به باشگاهداری بپردازند.
 
رئیس سازمان خصوصی سازی افزود: قیمت پایه هم براساس نظرهای کارشناسی تعیین شده است و در مزایده هم این نرخ خواهد بود و باید منتظر باشیم متقاضیان چه نرخی را پیش بینی می کنند.
 
قیمت پایه هر باشگاه 290 میلیارد تومان اعلام و قرار است این باشگاه‌ها با شرایط 40 درصد نقد و بقیه در مدت دو سال و در شش قسط چهار ماهه به مزایده گذاشته می شود.
 

منبع: مهر