۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۴

کریمی‌قدوسی: اقدام ظریف عمدی بود

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه قدم زدن ظریف با وزیر خارجه آمریکا از سر غفلت نبوده است، گفت: پیام سفر آقای وزیر به فرانسه در چنین شرایطی همراهی با نظام سلطه و غرب است.
کد خبر : ۲۲۲۵۰۱
صراط: جواد کریمی‌قدوسی نماینده مشهد و کلات و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به قدم زدن محمدجواد ظریف امور وزیر خارجه کشورمان با «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در خیابان‌های ژنو، اظهار داشت: ارزیابی ما از عملکرد آقای ظریف در 1.5 سال گذشته این است که این اقدام او که در شرایط خاصی رخ داده از سر غفلت نبوده و افکار عمومی دنیا و ایران نیز باید این موضوع را بدانند.
 
وی افزود: آقای ظریف بنابر ادعای خودش یک دیپلمات کهنه‌کار و کارکشته به خصوص در عرصه دیپلماسی غربی است و همچنین او تربیت‌یافته نظام دیپلماسی در آمریکاست لذا آقای ظریف با الفبای دیپلماسی غربی کاملاً آشناست؛ اینکه ما بگوییم شاید آقای ظریف غفلت کرده و در چنین مقطع و شرایط مهمی نمی‌دانسته عواقب این نوع رفتارهای نادرست دیپلماتیک چه مسائلی را به همراه دارد، بی‌تردید دور از واقعیت است لذا ایشان عالماً و عامداً دست به اینگونه اقدامات زده و البته این اقدام اول و آخر او هم نبوده است.
 
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: ما در گذشته نه چندان دور شاهد مواضع آقای وزیر در مورد موضوع اسرائیل و توان دفاعی ایران و همچنین بحث مقاومت و رفتارهایی که او در نشست‌های سازمان ملل و اجلاس‌های عمومی و نیویورک از خودش نشان داده، بوده‌ایم و این اقدام آخر او هم در راستای همان اقدامات گذشته بوده است.
 
کریمی‌قدوسی بر همین اساس تأکید کرد: ما هدف از اینگونه رفتارها را القای این موضوع به افکار عمومی در داخل کشور می‌دانیم که گویی دیگر زمان آنکه ملت ایران بخواهد بر اساس سیاست منقبض خارجی خودشان رفتارهای دیپلماتیک در دنیا داشته باشند، گذشته است و بایستی مانند دیگر کشورها، در چارچوب نظریات کشورهای غربی دیپلماسی‌مان را تنظیم کنیم.
 
وی اضافه کرد: غربی‌ها می‌خواهند ما جزئی از نقشه و طرح نظام جهانی آنان باشیم، در آن طرح و نقشه نظام جهانی هم بایستی در اینگونه مواقع از کنار چنین حقایقی که متوجه افکار عمومی ملت‌ها و ادیان می‌شود و توهین به مظهر ایمان و اعتقاد 1.5 میلیارد مسلمان و جسارت به پیامبر است، بی‌تفاوت عبور کنیم، لذا خود آقای ظریف می‌خواهد نهادی از تفکری که باید در ایران حاکم شود، قرار گیرد، ظریف با علم به اینکه این اتفاق در فرانسه افتاده که کاملاً طراحی شده هم بود و همچنین به خوبی نسبت به عکس‌العمل امت اسلامی نیز واقف بود، به فرانسه رفت.
 
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: سفر وزیر خارجه در چنین شرایطی به فرانسه چه پیامی می‌تواند داشته باشد جزء اینکه ما با نظام سلطه و غرب می‌خواهیم همراهی داشته باشیم؟! و از خودمان حساسیت نشان نمی‌دهیم؟! مردم بایستی بار دیگر تجدیدنظر کنند و از سیاست خارجی فعلی دست بردارند.
 
منبع: فارس