۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶

ظریف به‌خاطر دلبری‌های سیاسی عذرخواهی کند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: دلبری‌های سیاسی ظریف در پیاده‌روی با جان کری در خیابان‌های ژنو نابجا و اشتباه بود و هیچ توجیهی ندارد.
کد خبر : ۲۲۲۵۶۳
صراط:نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: دلبری‌های سیاسی ظریف در پیاده‌روی با جان کری در خیابان‌های ژنو نابجا و اشتباه بود و هیچ توجیهی ندارد.

 منصور حقیقت‌پور شامگاه پنج‌شنبه در دیدار مردمی خود در اردبیل اظهار کرد: ما در شرایط حساس کنونی که نیاز جدی به همگرایی ملی در دفع توطئه‌ها و خباثت‌های استکبار جهانی داریم، این‌گونه رفتارها شایسته و درست نیست و بنده یقین دارم که قدم زدن ظریف با کری که از سر اهمال و سستی نبوده باید با یک رویکرد متفاوت جبران شده و نسبت به عذرخواهی از مردم اقدام عملی انجام شود.

وی با بیان اینکه این رفتارها نمی‌تواند هیچ توجیه سیاسی در پی داشته باشد، تصریح کرد: قطعاً حفظ صلابت انقلابی در مذاکرات هسته‌ای با غرب، دارای ارزش والایی است و این‌گونه دلبری‌های سیاسی هیچ ارزشی ندارد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اتفاقات اخیر در حاشیه مذاکرات هسته‌ای ایران و آمریکا گفت: به نظر اقدام اخیر ظریف وزیر امور خارجه در قبول پیشنهاد جان کری وزیر خارجه آمریکا و سفر به پاریس همزمان با اقدامات توهین‌آمیز نشریات فرانسوی به رسول اکرم (ص) کار نابجا و اشتباهی بزرگ بود.

حقیقت‌پور در بخش دیگری از سخنان خود افزود: قطعاً دلیلی نداشت که ظریف در زمان اوج توهین افراد معلوم‌الحال و برخی کشورهای غربی به پیامبر اسلام (ص) به پاریس سفر کند از این ‌رو به نظر من این سفر بسیار نسنجیده بوده است.

وی با اشاره به اقدام دیگر وزیر امور خارجه در پیاده‌روی با جان کری وزیر خارجه آمریکا در ژنو بیان کرد: به ‌طور حتم این اقدام ظریف نیز در شرایط کنونی هیچ جایگاهی نداشت و این اقدام یادآور داستان‌های لیلی و مجنون است.

حقیقت‌پور اضافه کرد: ظریف که در شرایط کنونی مسئولیت وزارت امور خارجه را برعهده گرفته مدت‌ها در کشورهای غربی مانند آمریکا زندگی کرده و با برخی از حساسیت‌های ملت ایران آشنا نیست.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: قطعاً حفظ صلابت انقلابی در مذاکرات هسته‌ای با غرب دارای ارزش والایی است و این‌گونه دلبری‌های سیاسی هیچ ارزشی ندارد.

وی با اعلام اینکه دشمنی آمریکا با ملت ایران به هیچ وجه فراموش‌شدنی نیست، ادامه داد: در شرایط کنونی هم این دشمنی در سیاست‌های کاخ سفید به وضوح آشکار است از این‌ رو مسئولان دستگاه دیپلماسی نباید به لبخندهای مقامات غربی و آمریکایی دلخوش کنند، از طرف دیگر این موضوع بارها تاکید شده که جمهوری اسلامی در جریان مذاکرات به‌ جز مسئله هسته‌ای در هیچ موضوع دیگری مذاکره نمی‌کند و این سیاست غیر قابل تغییر است.

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس با اعلام اینکه مجلس به دقت تحرکات و اقدامات مقامات غربی و آمریکایی را رصد می‌کند، گفت:‌ مجلس همواره منافع ملی نظام را مدنظر دارد و در راستای نمایندگان از هر موضوعی برای احقاق حقوق ملت کوتاهی نمی‌کنند.

حقیقت‌پور با اشاره به تلاش‌ها و جدیت برای توسعه زیربنایی استان اردبیل با جذب سرمایه‌گذاران و حمایت از آنها افزود: ما با مسئولان استانی به ویژه شخص استاندار در این اهداف مشترک و متحد عمل می‌کنیم و تلاشمان بر این است تا راه چاره‌ای برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی پیدا کنیم.
منبع: فارس