۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۴

آمار داعشی‌ها در افغانستان و پاکستان

گزارش‌ها نشان می‌دهد بیشتر طالبان پاکستان به علت دریافت پول بیشتر به داعش پیوسته‌اند.
کد خبر : ۲۲۴۶۱۰
صراط: نماینده داعش در پاکستان مدعی شد که این گروه با استخدام بیش از 10 هزار شبه نظامی از افغانستان و پاکستان و برپایی کمپ‌های آموزشی به ویژه در مناطق مرزی دو کشور در تلاش است قدرت خود را افزایش دهد.

مفتی حسن سواتی نماینده داعش در پاکستان  شب گذشته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عملیات ارتش پاکستان در وزیرستان شمالی سبب شده شبه‌نظامیان به عضویت داعش درآمده و در صدد خروج از مناطق قبایلی باشند.
 
وی افزود: در ابتدا داعش پاکستان با مشکلات مالی مواجه بود اما در حال حاضر با دریافت پول از برخی حامیان خارجی این مشکل برطرف شده است.
 
سواتی گفت: مرکز داعش در ایالت بلوچستان قرار دارد و حافظ‌سعید‌خان فرماندهی شبه نظامیان داعش در این ایالت را به عهده دارد.
 
گفتنی است مفتی حسن سواتی و حافظ سعید‌خان که با تشکیل لشکر خراسان بر قدرت خود افزوده در اکتبر سال گذشته میلادی با داعش بیعت کردند.
 
نماینده داعش در پاکستان مدعی شد این گروه با استخدام بیش از 10 هزار شبه نظامی از افغانستان و پاکستان و برپایی کمپ های آموزشی به ویژه در مناطق مرزی دو کشور در تلاش است قدرت خود را افزایش دهد.
 
گزارش‌ها نشان می‌دهد بیشتر طالبان پاکستان به علت دریافت پول بیشتر به داعش پیوسته‌اند.
 
طبق این گزارش مقامات پاکستانی همیشه حضور داعش در پاکستان را رد کرده‌اند با این وجود یک مقام ارتش در مصاحبه با خبرنگار فارس گفت: حضور داعش در کشور اجتناب ناپذیر است و به زودی عملیات گسترده‌ای علیه آنان انجام خواهد شد.
 
بر اساس این گزارش سازمان‌های امنیتی پاکستان نیز فعالیت‌های مشکوک داعش را زیر نظر گرفته‌اند و در صدد ریشه کن کردن این گروه تروریستی نو ظهور هستند.
 
آخرین گزارش ها از فعالیت داعش در پاکستان نشان می‌دهد این گروه با تشکیل یک شورای 10 نفره برای جنگیدن با ارتش و مستحکم کردن جایگاه خود در افغانستان و پاکستان تلاش می‌کند.
 
این گزارش می‌افزاید: شورای داعش استخدام جنگجویان محلی را در اولویت قرار داده و علاوه بر افزایش قلمرو خود به عنوان خراسان سعی دارد با اعزام شبه نظامیان به سوریه و عراق جبهه خود را در این کشورها تقویت کند.
 
طبق این گزارش 4 فرمانده ارشد طالبان افغانستان نیز به داعش پیوسته‌اند.
 
یکی از فرماندهان طالبان افغانستان در زمین پیوستن شبه نظامیان پاکستانی به داعش گفت: طالبان پاکستان نتوانستند با برنامه‌ریزی درست فعالیت خود را گسترش دهند و به علت احساس ضعف همکاری با داعش را ترجیح می‌دهند.

منبع: فارس