۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۹

شاخص کیفیت هوای چهارشنبه تهران

معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران گفت: به دلیل بالا بودن غلظت آلاینده ذرات با قطر کمتر ۲.۵ میکرون از حد مجاز، امروز هم هوای تهران در شرایط ناسالم قرار گرفت.
کد خبر : ۲۲۵۰۶۶
صراط: معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران گفت: به دلیل بالا بودن غلظت آلاینده ذرات با قطر کمتر ۲.۵ میکرون از حد مجاز، امروز هم هوای تهران در شرایط ناسالم قرار گرفت.

محمد رستگاری اظهار داشت: بر اساس اطلاعات حاصل از دستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، طی 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت 11 امروز هوای تهران برای گروه‌های حساس در شرایط ناسالم قرار گرفته است.
 
معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران ادامه داد: بر همین اساس شاخص آلاینده‌های منواکسید کربن، اُزُن، دی‌اکسید نیتروژن و دی ‌اکسید گوگرد به ترتیب روی اعداد 51، 25، 80 و 35 قرار دارد.
 
وی یادآور شد: این درحالی است که غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 10 میکرون و 2.5 میکرون به ترتیب روی اعداد 73 و 129 قرار گرفته است.
 
رستگار خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود تا مبتلایان به بیماری‌های قلبی، ریوی و تنفسی و همچنین کودکان، سالمندان و زنان باردار از ترددهای غیر ضروری در سطح شهر و انجام فعالیت‌های بدنی خودداری کنند.
منبع: فارس