۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷

طلا: دولت حرف آخر را درباره مارلبرو بزند

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی معتقد است که برخی از دستگاه‌ها بر سر صهیونیستی بودن یا نبودن سیگار «مارلبرو» همچنان اختلاف نظر دارند و ضروریست که دولت یک جا حرف آخر را در این رابطه بزند.
کد خبر : ۲۲۵۷۴۲
صراط: حسین طلا نماینده مردم تهران، در مورد آخرین اخبار از موضوع صهیونیستی بودن سیگار مارلبرو در کمیته‌های مربوطه رسیدگی به این موضوع گفت: در مورد صهیونیستی بودن سیگار مارلبرو بین دستگاه‌ها اختلاف نظر وجود دارد.
 
* اگر سیگار «مارلبرو» صهیونیستی است، چرا توزیع می‌شود؟
 
وی افزود: اگر سیگار مارلبرو صهیونیستی باشد، قطعا نباید هیچ مجوزی برای صادرات به کشور داشته باشد ولی این جای سوال دارد که با این وجود، چرا این سیگار به راحتی در کشور توزیع می‌شود.
 
طلا ادامه داد: سوال دوم اینکه که چرا رژیم صهیونیستی و قاچاقچیان از محل فروش این سیگار در حال کسب سود و درآمد هستند، ولی ما پشت سر هم تکرار می‌کنیم که اجازه واردات به این سیگار را نمی‌دهیم. پس این چه قانونی است؟
 
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه متذکر شد: اگر واقعا این نوع سیگار صهیونیستی است، ضروری است و بهتر است قوانین سخت گیرانه و کنترل مناسبی در این رابطه اعمال کنیم، چرا که ما تنها در حال حاضر فقط با برخی حرکات تنها فضا را برای شرکت رقیب و قاچاقچیان باز می‌کنیم.
 
طلا در ادامه تصریح کرد: موضوع صهیونیستی بودن سیگار مارلبرو اگر محل اختلاف نظر دستگاه هاست، ضروری است این دستگاه‌ها به سرعت به نتیجه برسند و به کش و قوس در این رابطه خاتمه دهند.
 
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چرا وقتی یک برند سیگار آنقدر محل اختلاف دستگاه‌هاست، باید بر سر آن نزاع شود، مسئولین اگر به این نکته رسیدند که این سیگار صهیونیستی است، باید از ورود آن به کشور جلوگیری کنند.
 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیگار با اهداف ناامنی به کشور‌ها قاچاق می‌شود، اظهار داشت: بی‌شک مسئله ورود سیگار به کشور‌ها از نوعی نگاه امنیتی برخوردا است لذا باید از واردات هر نوع سیگاری به کشور جلوگیری شود.
 
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: دولت اگر به این نتیجه رسیده که سیگار مارلبرو صهیونیستی نیست، یک جا باید حرف آخر را بزند در غیر این صورت باید از واردات و قاچاق این کالا به سرعت جلوگیری کند.