۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۶
رئیس صهیونیست‌ها:‌

نمی‌گذارم ایران، رابطه ما با آمریکا را خراب کند

رئیس رژیم صهیونیستی هشدار داده که بحث‌ها میان مقامات این رژیم و آمریکایی‌ها بر سر پرونده هسته‌ای ایران، در حال ضربه زدن به روابط طرفین است.
کد خبر : ۲۲۵۸۳۸
صراط: «روئون ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی امروز به تنش‌های بوجود آمده در روابط این رژیم و آمریکا واکنش داد.
 
به گزارش پایگاه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، پس از دعوت خودسرانه مجلس نمایندگان آمریکا از «بنیامین نتانیاهو» برای سخنرانی در خصوص پرونده هسته‌ای ایران، دولت آمریکا واکنش نشان داد و مقامات بلندپایه ایالات متحده گفتند که با نتانیاهو دیدار نمی‌کنند و مجلس هم پرتکول‌های مرسوم را با این کار زیر پا ذاشته است.
 
کار بالا گرفت و صهیونیست‌ها به شدت به این لغو دیدار از سوی اوباما و جان کری واکنش نشان دادند و رئیس‌جمهور آمریکا هم مدعی شد که این کار را به خاطر نزدیک بودن انتخابات اسرائیل و جنبه‌های تبلیغاتی چنین دیداری، انجام داده است.
 
حال رئیس رژیم صهیونیستی هم به این تنش‌های لفظی و پیغام‌های کنایه‌دار میان مقامات رژیمش و آمریکایی‌ها واکنش نشان داده و نسبت به عواقب این اقدامات هشدار داده است.
 
«روئون ریولین» گفته که «نمی‌توانم بگذارم اختلافات بر سر موضوع هسته‌ای ایران، به رابطه میانمان آسیب برساند.»
 
وی که در جمع کارکنان رژیمش در دفاتر دیپلماتیک و کنسولی شمال آفریقا سخن می‌گفت، رابطه میان رژیم صهیونیستی و آمریکا را عمیق‌تر از روابط دولتی و رسمی خواند و گفت: «باید به خاطر داشته باشیم که دوستی ما، دوستی میان مردمان ماست و این رابطه، بالاتر از نظرات و احزاب سیاسی است.»
 
ایران و 1+5 در حال بررسی امکان رسیدن به توافق تا 10 فروردین هستند، آمریکا هم یکی از اعضای 1+5 است.
منبع: فارس