۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱

مخالفت رییس اسراییل با تصمیم نتانیاهو

«رئوولین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی در یک سخنرانی با مخالفت ضمنی با سخنرانی نتانیاهو در کنگره گفت: «ما باید به زبان عبری مستقیما برای شهروندانمان در اسرائیل صحبت کنیم».
کد خبر : ۲۲۷۴۲۳
صراط: در ادامه انتقادات از سخنرانی و سفر بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی به آمریکا و سخنرانی درباره ایران در کنگره، رئیس این رژیم هم تلویحا با این اقدام مخالفت کرد.
 
«رئووین ریولین» که یکشنبه شب (دیشب) در بنیاد مطالعات امنیت ملی در تل‌آویو سخنرانی می‌کرد بدون اشاره مستقیم به سخنرانی جنجالی نتانیاهو درباره ایران در کنگره علی رغم مخالفت‌ها در آمریکا و نیز سرزمین‌های اشغالی،‌ تلویحا به مخالفت با آن پرداخت.
 
به نوشته روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، وی گفت: «معتقدم اگر در صحنه بین‌المللی ما درباره چالش‌ها و تهدیداتی که با آن مواجه هستیم بخواهیم صحبت کنیم، باید مستقیما صبورانه و به زبان عبری با شهروندانمان در خانه صحبت کنیم».
 
این روزنامه می‌نوبسد: «اگرچه وی به طور کلی درباره تهدیدات صحبت کرده ولی بسیاری مخاطب آن را مخالفت با سخنرانی نتانیاهو در کنگره تلقی می‌کنند».
 
وی در این سخنرانی از رهبران احزاب سیاسی در سرزمین‌های اشغالی خواست این چهار موضوع را در نظر بگیرند: «روابط اسرائیل با آمریکا و اروپا،‌ روابط با کشورهای عربی و فلسطینیان، روابط با یهودیان بدون وطن و دور از خانه و نیز تاکید بر روش زندگی اسرائیل در خانه».

اظهارات ریولین در حالی مطرح شده که با وجود مخالفت‌های احزاب سیاسی در سرزمین‌های اشغالی و مخالفت کاخ سفید و اعضای حزب دموکرات کنگره، نتانیاهو بر تصمیم خود برای شرکت در سخنرانی سوم مارس در کنگره درباره ایران تاکید کرده است.
منبع: فارس