۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷

ایران به مشتریان نفتی تخفیف می‌دهد؟

ایران با کاهش قیمت نفت در بازارهای آسیا به دنبال افزایش سهم خود و نیز رقابت با عربستان سعودی است.
کد خبر : ۲۲۷۱۶۲
صراط: ایران با تخفیف به مشتریان نفتی به دنبال افزایش سهم خود در بازارهای جهانی است، پیش از این منبع آگاه از تخفیف 2.1 دلاری ایران به مشتریان نفتی خبر داده بود.

به نقل از اسپوتنیک‌نیوز، ایران با کاهش قیمت نفت در بازارهای آسیا به دنبال افزایش سهم خود و نیز رقابت با عربستان سعودی است.
 
بر اساس این گزارش، با کاهش قیمت جهانی نفت کشورهای صادرکننده نفت برای حفظ سهم خود در بازارهای جهانی نفت به دنبال ارائه تخفییف به خریداران هستند. ایران در نظر دارد تا با کاهش قیمت نفت در آسیا ضمن رقابت با عربستان سهم خود را در بازارهای جهانی افزایش دهد.
 
زمانی که عربستان سعودی قیمت نفت خود را کاهش داد این کشور توانست 5 بازار عمده را در تملک خود نگه دارد. این کشور قیمت نفت را برای 4 بازار اروپا، آفریقا، آمریکا و اروپای شمالی افزایش و تنها در یک بازار قیمت نفت را پایین آورد.
 
همچنین خبرگزاری بلومبرگ به نقل از یک منبع آگاه نوشته بود شرکت ملی نفت ایران اعلام کرده است ایران نفت خود را با تخفیف 2 دلار و 10 سنت به مشتریان خود به فروش می‌رساند که این رقم از ماه مارس سال 2000 کمترین رقم است.
سارا امرسون یک تحلیلگر ارشد شرکت اس آی انرژی در ماساچوست آمریکا اعلام کرده است: ایران به دنبال حفظ سهم خود در بازار است به همین دلیل این تخفیف را قائل شده است.
منبع: فارس