۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵
کوشکی:

شخص ظریف باید جواب جدی به آمریکا بدهد

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: وزارت خارجه با صراحت و قاطعیت علیه دخالت آشکار آمریکایی‌ها در امور داخلی ایران موضع‌گیری کند و اگر این کار را انجام ندهند ما دستگاه دیپلماسی کشور را در این قبیل دخالت‌ها و اظهارنظرها مقصر می‌دانیم.
کد خبر : ۲۲۷۲۷۷
صراط: محمدصادق کوشکی کارشناس مسائل سیاسی درباره اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که در بیانیه‌ای مداخله‌جویانه خواستار رفع فوری حصر سران فتنه شد، گفت: اینکه چرا آمریکایی‌ها جرأت ورود و امر و نهی کردن در امور داخلی ایران را پیدا کرده‌اند به نتایج کوتاه آمدن در برابر آمریکایی‌ها در مذاکرات هسته‌ای برمی‌گردد.
 
وی افزود:‌ نتایج لبخند زدن به آمریکایی‌ها در مذاکرات هسته‌ای دخالت آنها در امور داخلی ایران است و اگر در این زمینه کوتاه نمی‌آمدیم، آنها جرأت نمی‌کردند در امور ایران دخالت کنند.
 
کوشکی اظهار داشت:‌باید وزارت خارجه ایران با صراحت و قاطعیت علیه دخالت آشکار وزارت خارجه آمریکا موضع‌گیری کند و اگر این کار را انجام ندهند ما حتما دستگاه دیپلماسی کشورمان را در این قبیل دخالت‌ها و اظهارنظرها مقصر می‌دانیم.
 
عضو هیأت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد:‌اگر دستگاه دیپلماسی کشورمان در برابر اظهارات مداخله‌جویانه وزارت خارجه آمریکا موضع صریح و قاطعی اتخاذ نکند و اگر در برابر این اهانت صورت گرفته و حاکمیت ایران موضع‌گیری نکند، شریک جرم آنها خواهد بود.
 
وی گفت: شخص وزیر خارجه ایران باید با موضع‌گیری خود جواب جدی به وزارت خارجه آمریکا دهد و صراحت پاسخ ایران باید آنقدر مستحکم باشد که آمریکایی‌ها دیگر جرأت نکنند در امور ایران دخالت کنند.
 
کوشکی در پایان طرح این موضوع از سوی وزارت خارجه آمریکا را موضوعی بی‌ارزش و سخیف دانست که ارزش صحبت کردن ندارد.
منبع: فارس