۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹

خانواده هاشمی نسبت به دیگران برتری ندارند

عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: خانواده هاشمی رفسنجانی هیچ برتری‌ای نسبت به سایر خانواده‌های ایرانی ندارند و فرزند کارگر و رئیس‌‌جمهور هر دو در برابر قانون مساوی هستند و عدالت باید در مورد آنها اجرا شود.
کد خبر : ۲۲۷۴۵۶
صراط: عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: خانواده هاشمی رفسنجانی هیچ برتری‌ای نسبت به سایر خانواده‌های ایرانی ندارند و فرزند کارگر و رئیس‌‌جمهور هر دو در برابر قانون مساوی هستند و عدالت باید در مورد آنها اجرا شود.
 
علی جلیلیان نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی در قوه قضائیه اظهار داشت: همه در برابر قانون مساوی هستند و هیچ کس نباید نسبت به دیگران برتری داشته باشد و مجریان قانون در قوه قضائیه بنا به سوگندی که یاد کرده‌اند باید این موضوع را مد نظر داشته باشند و برتری خانوادگی و طبقاتی نباید هیچ تأثیری در رسیدگی به پرونده داشته باشد.
 
وی افزود: با توجه به شناخت از قوه قضائیه، اطمینان داریم که در پرونده مهدی هاشمی نیز عدالت اجرا خواهد شد و آنچه حق است و عدالت حکم می‌کند با صدور رأی توسط قاضی پرونده اعلام خواهد شد و دستگاه قضا در روند رسیدگی به این پرونده تحت تأثیر جوسازی‌ها و حاشیه‌سازی‌ها قرار نگرفته و کار خود را به طور مستقل انجام خواهد داد.
 
عضو کمیسیون قضایی مجلس خاطرنشان کرد: در قانون خانواده هاشمی رفسنجانی نیز مانند همه خانواده‌های ایرانی دیگر محسوب می‌شود و هیچ برتری نسبت به دیگران ندارند و ما به قضات خود اطمینان داریم که تحت تأثیر هیچ فشار و تهدیدی قرار نمی‌گیرند و این استقلال را در صدور رأی خود نشان می‌دهند.
 
جلیلیان در پایان تصریح کرد: در کشور ایران تنها اسلام، قرآن و ولایت فقیه ماندگار است و افراد در سمت‌های خود می‌آیند و می‌روند و در دوره‌ خاصی در مسند قدرت قرار دارند و همچون سربازی که دوره خدمت آن به پایان می‌رسد دوران نمایندگی یا ریاست‌ جمهوری نیز تمام می‌شود و دلیلی ندارد اگر فردی در دوره‌ای رئیس  جمهور کشور بوده، امروز افرادی مغرضانه آن شخص را بزرگ کنند و باید دانست که فرزند کشاورز و رئیس‌ جمهور در برابر قانون و دستگاه قضایی هیچ تفاوتی با هم ندارند.
 

منبع: فارس