۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۵

مرسی در دادگاه نظامی محاکمه نمی‌شود

منابع رسانه‌ای از قول مقامات قضایی و منابع رسانه‌ای در مصر اعلام کردند که محمد مرسی در دادگاه نظامی محاکمه نخواهد شد.
کد خبر : ۲۲۷۸۳۴
صراط: خبرگزاری فرانسه از قول مقامات قضایی و منابع رسانه‌ای در مصر خبر داد که محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده این کشور در دادگاه نظامی محاکمه نخواهد شد.

 این درحالی است که امروز رسانه‌ها گزارش دادند که رئیس جمهور برکنار شده مصر و دست کم 198 تن دیگر از اعضا و حامیان اخوان برای بررسی اتهاماتشان در پرونده دعوت به خشونت در حوادث سوئز به دادستانی نظامی ارجاع داده شدند.

 پایگاه خبری «الیوم السابع»، گزارش داد که رهبران اخوان از جمله «محمد بدیع»، «خیرت شاطر» و «محمد البلتاجی» و «صفوت حجازی» از دیگر متهمان این پرونده هستند که به آنها اتهام تحریک برای قتل، زخمی کردن و اقدام به قتل نیروهای ارتش مصر در پی اعتراضات پس از سرکوب تحصن حامیان اخوان در رابعه العدویه وارد شده است.

محمد مرسی که تنها یک سال بعد از انتخابش به عنوان رئیس جمهور از این مقام برکنار شد، در پرونده‌های متعددی از جمله جاسوسی برای طرف‌های خارجی همکاری با حماس و حزب الله،‌ فرار از زندان وادی النطرون، قتل معترضان و دعوت به خشونت محاکمه می‌شود.

رئیس جمهور برکنار شده مصر همچنین با اتهاماتی از قبیل خیانت به مصر و اهانت به نهاد قضائی مواجه شده که هنوز در حال بررسی است و برای این موضوعات هنوز در دادگاه احضار نشده است.
منبع: فارس