۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵

زمزمه تاسیس وزارتخانه‌ای برای روستاها

با توجه به اینکه امور روستاها متولی خاصی ندارد و نمایندگان در عملکرد دستگاه‌ها نسبت به سروسامان دادن به امور روستاها ناراضی هستند، زمزمه‌هایی برای تعیین متولی در امور روستاها در مجلس بین نمایندگان مطرح است.
کد خبر : ۲۲۸۰۰۵
صراط: نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی از طرح مباحث مربوط به تاسیس وزارتخانه عمران و توسعه روستاها بین نمایندگان مردم در خانه ملت خبر داد.

جعفر قادری اظهار داشت: با توجه به اینکه امور روستاها متولی خاصی ندارد و نمایندگان در عملکرد دستگاه‌ها نسبت به سروسامان دادن به امور روستاها ناراضی هستند، زمزمه‌هایی برای تعیین متولی در امور روستاها در مجلس بین نمایندگان مطرح است.
 
وی گفت: می‌توان با اخذ وظایف و مسئولیت‌های وزارت نیرو درزمینهٔ آبفای روستایی و شرکت‌های توزیع برق در روستاها، وزارت راه و شهرسازی درزمینهٔ راه‌های روستایی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درزمینهٔ بهسازی روستاها، مخابرات درزمینهٔ تلفن و اینترنت و...مجموعه‌ای از وظایف و مسئولیت‌ها را برای واگذاری به این تشکیلات تعریف و روستاییان را از این سردرگمی نجات داد.
 
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، بابیان اینکه روستاییان خاطره خوشی از عملکرد جهاد سازندگی در دوران گذشته دارند و ادغام جهاد سازندگی و کشاورزی در همدیگر جدای از جنبه‌های مثبتی که داشت، مشکلاتی برای روستاها ایجاد کرده است، گفت: لازم است از تجربیات موفق گذشته برای حمایت از روستاییان استفاده کرد.
 
قادری تصریح کرد: هرچند تعداد بسیاری از دستگاه‌ها برای کمک به روستاییان ورود پیدا کرده‌اند اما این خدمات نتوانسته انتظارات روستاییان را برآورده کرده و درعمل شاهد رشد بی‌رویه مهاجرت از روستاها به شهرها هستیم و این رشد به‌گونه‌ای بوده که نگرانی جدی روستاییان را به دنبال داشته است.
 
وی ادامه داد: مطرح‌شدن لوایحی مانند تعیین تکلیف مدیریت روستاها، اگرچه تااندازه‌ای رافع مشکل است اما انتظارات نمایندگان از دولت بیشتر از این‌ها است و باید اقدامات جدی‌تر و مؤثرتری انجام شود.  
 
نماینده مردم شیراز در مجلس خاطرنشان کرد: اگر بحث شکل‌گیری وزارتخانه جدید قطعی و جدی شود می‌توان با بازتعریف مسئولیت‌ها و وظایف وزارتخانه‌های موجود یکی از این وزارتخانه‌ها را حذف و بدون اضافه کردن به تعداد وزارتخانه‌ها، وزارتخانه جدید را تأسیس کرد.

منبع: فارس