۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶

واکنش به قطع 72ساعته برق ایلام

نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی گفت: در حالی که هفته گذشته برق برخی از مناطق جنوب استان ایلام به مدت 72 ساعت قطع شده بود، چهارشنبه شب نیز برق برخی از مناطق شهرها و روستاهای این استان قطع شد.
کد خبر : ۲۲۸۲۰۶
صراط: نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی گفت: در حالی که هفته گذشته برق برخی از مناطق جنوب استان ایلام به مدت 72 ساعت قطع شده بود، چهارشنبه شب نیز برق برخی از مناطق شهرها و روستاهای این استان قطع شد.
 
علی محمد احمدی در این خصوص اظهار داشت: قطعی برق در شب گذشته خدمات رسانی در بخش های مختلف از جمله مراکز درمانی، بانک ها و نانوایی ها را با مشکل و نارسایی مواجه کرده است.
 
وی از سفر وزیر نیرو به این استان خبر داد و افزود: متاسفانه این طور به نظر می رسد که وزارت نیرو برنامه ای عاجل برای جلوگیری از قطعی برق در این مناطق ندارد به ویژه اینکه هنوز در فصل زمستان قرار داریم و هنوز پیک مصرف تابستان نرسیده است.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد این در حالی است که هفته گذشته پیگیری های زیادی برای جلوگیری از قطعی برق انجام شد اما ظاهرا هنوز مشکل برطرف نشده است.
 
احمدی از بی توجهی وزارت نیرو برای عدم تخصیص حقابه استان ایلام از حوزه های آبریز این استان انتقاد کرد و گفت: وزارت نیرو در اختصاص حقابه این استان از رودخانه سیمره برخورد تبعیض آمیز و دوگانه ای را در پیش گرفته است.
 
یادآور می شود، هفته گذشته نیز قطعی برق به مدت 72 ساعت مناطقی از جنوب استان ایلام را در خاموشی فرو برد و خدمات رسانی به شهروندان در این استان را دچار اختلال کرد. گفته می شود رسوب ریزگردهای چرب بر روی سیم های خطوط انتقال برق باعث بروز این اختلال در خطوط انتقال برق شده است. در حالی که پدیده ریزگردها در هفته گذشته استانهای واقع در غرب و جنوب غرب کشور را تحت تاثیر قرار داد، حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت به نمایندگی از دولت در استان خوزستان حضور یافت. این هفته نیز رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان در استان خوزستان حضور یافت و از نزدیک در جریان اقدامات در دست انجام برای مقابله با ریزگردها قرار گرفت. در این بین نمایندگان استان ایلام ضمن تقدیر از توجه دولت به استان خوزستان خواستار توجه جدی تر به این استان شدند چرا که ایلام نیز از پدیده ریزگردها همچون استان خوزستان دچار آسیب شده است.
منبع: ایلنا