۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۶

6 زن بحرینی در زندان‌های رژیم آل‌خلیفه

نام «مریم المرزوق» از اهالی منطقه بنی جمره به فهرست زنان بازداشت شده در زندان های رژیم آل خلیفه افزوده شد.
کد خبر : ۲۲۸۲۷۰
صراط: مریم المزروق (40 ساله) که مادرهفت بچه است، از دوشنبه (16 فوریه) 2015 پس از یورش نیروهای رژیم آل خلیفه به بازداشت آنان درآمده و سپس برای بازجویی به مرکز تحقیقات جنایی فرا خوانده شده است.

وکیل خانم مرزوق گفت: موکلش اتهامات مرکز بازجویی در دادستانی کل بحرین را رد کرده و هنگام بازجویی تحت فشار قرار گرفته و بعد از افت فشار خون به بیمارستان منتقل شده است.

دادستانی کل بحرین بازداشت مریم را به مدت هفت روز به اتهام اجتناب از فاش کردن مکان اختفای افراد تحت تعقیب مسئولان بحرینی ، تمدید کرد و به فهرست زنان زندانی در زندان های رژیم آل خلیفه افزوده شد.

زنان بازداشت شده در زندان های رژیم آل خلیفه عبارتند از : نفیسة العصفور، ریحانة الموسوی، زهراء الشیخ، آیات الصفار وجلیلة السید أمین.

جمعیت الوفاق بار دیگر خواهان آزادی زنان بازداشت شده از زندان های رژیم آل خلیفه شد و تاکید کرد که ادامه بازداشت آنان به دلایل و اتهامات سیاسی است که به منزله تحریک جامعه بحرین است که برای زنان و نقش و جایگاه آن در جامعه احترام خاص قائل است.

بنا به اعلام جمعیت الوفاق، بازداشت این زنان حاوی پیامی مبنی بر ضربه زدن به کرامت زنان بحرینی است و نشان می دهد که رویکرد امنیتی نیروهای رژیم آل خلیفه با اقشار مختلف جامعه است و به تقویت بحران در کشور دامن می زند.
منبع: العالم