۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰
نقوی حسینی:

اروپا را تحریم کنیم آنها ضرر می‌کنند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: چنانچه ایران دست به تحریم متقابل اروپا بزند یقیناً این اروپایی‌ها هستند که ضرر بیشتری را متحمل می‌شوند و دورنمای اقتصاد کشور باید به گونه‌ای باشد که حربه تحریم نفت و گاز در اختیار ایران قرار گیرد.
کد خبر : ۲۲۸۵۰۲
صراط: سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد تحریم گازی اروپا اظهار داشت: یکی از عجایب امروز این است که منابع اولیه و زیرزمینی در اختیار ماست و غرب هم به این منابع به شدت نیاز دارد، اما در این شرایط این غربی‌ها هستند که ما را تحریم می‌کنند و این از عجایب دنیای اقتصاد است.
 
وی افزود: آنچه که رهبر انقلاب به آن اعتراض دارند، این است که منابع زیرزمینی در اختیار ماست و به جای اینکه ما غربی‌ها را تحریم کنیم، غربی‌ها هستند که ما را تحریم می‌کنند و علت آن هم این است که ما خام فروشی کردیم و به اقتصاد داخلی خود نپرداخته‌ایم و اقتصاد مقاومتی را بنیان نگذاشته‌ایم و حالا ضربه می‌خوریم.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: آنچه که رهبر انقلاب در مورد تحریم گازی اروپا عنوان کرده‌اند، دارای دو وجه است، اول اینکه ما باید اروپایی‌ها را تحریم کنیم و دوم اینکه باید به ظرفیت‌های درونزا بپردازیم و دست از خام فروشی برداریم و انرژی‌هایمان را خود استفاده کرده و فراورده‌های آن را به فروش برسانیم تا اینگونه حربه تحریم علیه کشور ما تیز نباشد.
 
نقوی حسینی تصریح کرد: چنانچه ایران دست به تحریم متقابل اروپا بزند، مطمئناً این اروپایی‌ها هستند که ضرر بیشتری را متحمل می‌شوند و علت اینکه در شرایط فعلی آنها ما را تحریم می‌کنند، این است که ما به حربه تحریم نفت و گاز دست نزده‌ایم.
 
وی در پایان یادآور شد: باید معادله‌ای را که دنیای استکبار بر ما تحمیل کرده، عوض کنیم و غربی‌ها از تحریم‌های گازی ما به وحشت بیفتند و در دورنمای اقتصادی کشور باید به گونه‌ای حرکت کنیم که حربه تحریم گازی و نفتی در اختیار کشورمان باشد.
منبع: فارس