۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۵
نقش ایران در انتخابات رژیم صهیونیستی

رقبای نتانیاهو درباره برنامه هسته‌ای ایران چه می‌گویند؟

یکی از مهم ترین عوامل تعیین کننده نتیجه انتخابات، موضع گیری احزاب درباره ایران است؛ شاید به همین دلیل نتانیاهو ترجیح داده تا دو هفته قبل از انتخابات به آمریکا برود تا علیه ایران سخنرانی کند!
کد خبر : ۲۲۸۴۲۴
گروه بین الملل صراط - بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به منتقدان برنامه سخنرانی او در کنگره آمریکا گفته بود "برای صحبت درباره موضع اسرائیل در قبال برنامه هسته ای ایران به هر جایی که از وی دعوت شود، می رود."

به گزارش گروه بین الملل صراط، این اظهارات نتانیاهو نشان می دهد که سخنرانی او در کنگره صرفا یک موضوع اساسی خواهد داشت و آن ایران است.

از سوی دیگر، سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا برای روز 13 اسفند ماه برنامه ریزی شده و این در حالی است که کمتر از دو هفته پس از آن یعنی روز 26 اسفند، انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی برگزار خواهد شد. همین موضوع باعث شده است تا اوباما اعلام کند با نتانیاهو دیدار نخواهد داشت.

انتخابات زودهنگام رژیم صهیونیستی پس از آن قطعی شد که نتانیاهو آذرماه امسال زیپی لیونی و یائیر لاپید وزرای دادگستری و دارایی را از کابینه اخراج کرد و دولت ائتلافی او عملا فروپاشید.

رقبای نتانیاهو درباره برنامه هسته‌ای ایران چه می‌گویند؟
ترکیب فعلی پارلمان رژیم صهیونیستی

پارلمان رژیم صهیونیستی موسوم به کنست 120 عضو دارد و برای تشکیل کابینه به نیمی از کرسی ها نیاز است. کابینه فعلی نتانیاهو سی و سومین کابینه رژیم صهیونیستی از زمان تاسیس این رژیم نامشروع در سال 1948 به شمار می رود.

انتخابات پیش رو، برای تشکیل بیستمین پارلمان این رژیم برگزار خواهد شد و پیش بینی ها نشان می دهد رقابت میان دو رقیب اصلی یعنی لیکود و ائتلاف کمپ صهیوننیست بسیار نزدیک است.

رقبای نتانیاهو درباره برنامه هسته‌ای ایران چه می‌گویند؟

در این میان یکی از مهم ترین عوامل تعیین کننده نتیجه انتخابات، موضع گیری احزاب و شخصیت ها درباره ایران است؛ شاید به همین دلیل نتانیاهو ترجیح داده است تا دو هفته قبل از انتخابات به آمریکا برود تا در کنگره این کشور علیه ایران سخنرانی کند!

این در حالی است که سیاست های او در خصوص ایران مورد تایید رقبای انتخاباتی اش نیست. مروری بر مواضع رقبای انتخاباتی نتانیاهو نشانگر این موضوع است:

رقبای نتانیاهو درباره برنامه هسته‌ای ایران چه می‌گویند؟

زیپی لیونی رهبر حزب جنبش: نتانیاهو طرح افزایش تحریم‌ها علیه ایران را به خاطر یک سخنرانی سیاسی، به خاک سپرد. رفتار سیاسی بی ادبانه نتانیاهو در برابر ایالات متحده برای انجام یک سخنرانی، منجر به مخالفت سناتورها برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران شده است.

نتانیاهو به روابط ما با آمریکا در زمانی که نیاز به متحد خود داریم تا از کشاندن ارتش اسرائیل به دادگاه بین المللی کیفری جلوگیری کند و در مبارزه علیه ایران و خشونت شبه نظامیان اسلامگرا، به اسرائیل کمک نماید، آسیب زده است. نتانیاهو مانع اعمال تحریم ها شده، به روابط ما با آمریکا لطمه زده و به امنیت اسرائیل نیز آسیب وارد کرده است.

رقبای نتانیاهو درباره برنامه هسته‌ای ایران چه می‌گویند؟

یائیر لاپید رهبر حزب یش آتید: دستیابی آمریکا به یک توافق خوب با ایران بدون سخنرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره این کشور محتمل تر است.

رقبای نتانیاهو درباره برنامه هسته‌ای ایران چه می‌گویند؟

اسحاق هرتزوگ رهبر حزب کار: من در روزهای اول به قدرت رسیدنم(در صورت پیروزی در انتخابات و تعیین به عنوان نخست‌وزیر) با سران کشورهای متحدمان از جمله اوباما صحبت خواهم کرد... حتی با استاندارهای خود نتانیاهو،‌ او در حفظ امنیت اسرائیل شکست خورده است. رهبری که قادر به مقابله با ترور نباشد،‌به عنوان رهبر شکست خورده و ناکام مانده است. رهبری که به جای دشمنان با دوستان بجنگد، قادر به توقف توافق با ایران نیست... در هر توافقی با ایران باید اسرائیل به عنوان عضو سازمان ملل به رسمیت شناخته شود.

رقبای نتانیاهو درباره برنامه هسته‌ای ایران چه می‌گویند؟

نفتالی بنت وزیر اقتصاد و رهبر حزب مذهبی صهیونیستی خانه یهود: این سخنرانی [نتانیاهو] به اندازه‌ای ضروری و حیاتی است که اسرائیل می‌تواند از حقانیت خود در قبال توافق بد هسته‌ای بین ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) حمایت کند. رژیم صهیونیستی نمی‌تواند در مواجهه با تهدیدات موجود همچون برنامه هسته‌ای ایران، ساکت و آرام بگیرد.
بنت تأکید کرد: توافق کنونی که هم‌اکنون در خصوص آن بحث و گفت‌وگوهایی صورت می‌گیرد، یک توافق بد است. این توافق به ایران اجازه می‌دهد که دستگاه تولید سلاح هسته‌ای خود را حفظ کند و تنها دکمه «مکث» این ماشین فشار داده می‌شود و این بدان مفهوم است که ایران ظرف چند سال می‌تواند به راحتی تسلیحات هسته‌ای تولید کند.
ایران از تاکتیک‌های به تعویق انداختن و فریب استفاده می‌کند و جهان باید به طور کامل دستگاهی که آنها را قادر به تولید سلاح هسته‌ای می‌کند را از بین ببرد.

رقبای نتانیاهو درباره برنامه هسته‌ای ایران چه می‌گویند؟

زهاوا گال آن، رئیس حزب میرتص پس انتخابات ریاست جمهوری یازدهم: نتانیاهو اجازه ندارد تا موضوع ایران را با برنامه های خود قاطی کند. تهدید ایران همواره از سوی نتانیاهو به عنوان پرچمی استفاده می شود که وی هرگاه می خواهد توجه مردم را از مشکلات موجود در اسرائیل به موضوع دیگری منحرف کند این پرچم را بلند می کند. پیروزی شخصی میانه رو در انتخابات ایران نه تنها شکستی برای افراطیون این کشور بلکه شکست  برای چهره های تندرو در اسرائیل محسوب می شود زیرا آنها نمی توانند کشورهای دیگر را برای حمله به ایران با خود همراه کنند و از همین رو این چهره های تندرو مجبور می شوند تا از راه کارهای دیپلماتیک در مورد ایران استفاده کنند و این در حالی است که جریان های تندرو به این موضوع عادت ندارند و دوست دارند که مسائل را از طریق جنگ حل کنند.