۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲

شائبه استفاده حزب نوبخت از امکانات دولتی

«آقای رئیس جمهور مراقبت کرده و اجازه ندهد دولتمردان از موقعیت خود برای کارهای جناحی و حزبی استفاده کنند» این هشدار دبیرکل باسابقه‌ترین حزب سیاسی ایران به برخی تحرکات صورت گرفته و یا در حال صورت گرفتن در فضای حزبی ایران است.
کد خبر : ۲۲۸۸۰۳
صراط: «آقای رئیس جمهور مراقبت کرده و اجازه ندهد دولتمردان از موقعیت خود برای کارهای جناحی و حزبی استفاده کنند» این هشدار دبیرکل باسابقه‌ترین حزب سیاسی ایران به برخی تحرکات صورت گرفته و یا در حال صورت گرفتن در فضای حزبی ایران است.

همایش سراسری حزب «اعتدال و توسعه» سه روز پیش (30 بهمن 93) با حضور برخی مقامات دولتی که البته اعضای شورای مرکزی این حزب نیز هستند در دانشگاه امیر کبیر برگزار شد.
 
در این مراسم محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت حسن روحانی که دبیرکل حزب اعتدال و توسعه نیز هست، حضور داشت؛ مرتضی بانک (سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری و عضو شورای مرکزی حزب)، محمود واعظی (وزیر ارتباطات و عضو شورای مرکزی حزب) و علی جنتی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو شورای مرکزی حزب) از دیگر شخصیت‌های دولتی حاضر در این نشست بودند.
 
محسن گلعلی‌زاده، عضو حزب اعتدال و توسعه دیروز گفته بود که برگزاری این همایش در جهت فعال‌سازی این حزب بوده و برنامه‌های دیگری نیز در راه است.
 
محمد نبی حبیبی، دبیرکل باسابقه ترین حزب سیاسی ایران در واکنش به این همایش ضمن اعلام خطر نسبت به چنین حرکاتی هشدار داد:‌«آقای رئیس جمهور مراقبت کرده و اجازه ندهد دولتمردان از موقعیت خود برای کارهای جناحی و حزبی استفاده کنند».
 
محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی اظهار داشت: شاید برخی از دولت مردان مرتکب این خطا شوند که گمان کنند اجازه دارند از موقعیت خود برای کارهای جناحی و حزبی استفاده کنند.
 
وی تاکید کرد که مقامات بالای دولتی باید تلاش کنند که در استفاده از امکانات دولتی برای مقوله انتخابات اصلاً مرتکب اشتباه نشوند.
 
دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: اینکه شخصی هم معاون رئیس جمهور باشد و هم کار حزبی انجام شود وضعیت را حساس می‌کند، بنابراین هرگونه استفاده از امکانات دولتی برای مقاصد حزبی و جناحی خلاف قانون و تخلف محسوب می‌شود.
 
این هشدارهای آقای حبیبی در حالی بیان می‌شود که محمدباقر نوبخت دیروز (2 اسفند 93) در گفت‌وگویی با یکی از خبرگزاری‌ها گفته بود که حزب اعتدال و توسعه هنوز برنامه‌ای برای انتخابات مجلس ندارد.
 
دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در ادامه سخنان خود تصریح کرد که آقای عارف نیز گفته‌است اعتدالیون و اصلاح‌طلبان به دنبال یک لیست مشترک برای انتخابات مجلس هستند.
 
 محمدرضا عارف در حاشیه مراسم ختم والده وزیر ورزش و جوانان (محمود گودرزی) گفته بود: امیدواریم جریانات اصلاح طلب  و اعتدالگرا برای انتخابات مجلس لیست مشترک ارائه کنند.
 
داریوش قنبری نیز امروز (3 اسفند 93) در همین راستا گفت که حزب اعتدال و توسعه در انتخابات مجلس با اصلاح‌طلبان هماهنگ است.
 
وی همچنین تاکید کرده که حزب اعتدال و توسعه قبل از شکل گیری دولت آقای روحانی وجود داشته و علاوه بر فعالیت برخی از اعضای این حزب در دولت، اصلاح طلبان دیگری از احزاب دیگر نیز در کابینه یازدهم حاضرند و بنابراین حضور افراد حزبی در دولت نافی فعالیت سیاسی آنها در احزاب نیست.
منبع: فارس