۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵

۴ گزینه برای پست خالی وزارت ارشاد

این روزها در معاونت فرهنگی مذاکره با برخی چهره‌ها برای مدیرکلی اداره کتاب وزارت ارشاد یا همان دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی در حال انجام است.
کد خبر : ۲۲۹۰۷۹
صراط:  پس از مصاحبه صریح علی شجاعی صائین مدیر اداره کتاب با یک روزنامه و هشداری که وی پیرامون یک کتاب به معاون فرهنگی وزیر ارشاد داده بود، وی برکنار شد.

اما بلافاصله طی یک حکم همایون امیرزاده به عنوان سرپرست اداره حساس کتاب ارشاد معرفی شد تا این اداره حداقل از فشار بدون مسئول بودن خارج شده و امور به اصطلاح با حضور امیرزاده هدایت شود چرا که ارائه مجوز کتاب از مهمترین مسئولیت‌های این اداره شمرده می‌شود.

در فاصله کمتر از دو ماه به نمایشگاه کتاب تهران قرار داریم و انتصاب مدیر کل برای اداره کتاب باید هرچه سریع‌تر صورت گیرد چرا که اگر قرار باشد مدت طولانی اداره کتاب با سرپرست اداره شود ممکن است هیأت نظارت دور زده شود و مجوزهایی برای برخی آثار صادر شود که بعدها مسئله‌ساز می‌شود.

اما ارشاد و معاونت فرهنگی‌اش این روزها در صدد مذاکره و اخذ برنامه‌ها از افرادی هستند تا مدیر اداره کتاب را با حکم وزیر ارشاد معرفی کند، نام‌های بسیاری این روزها شنیده می‌شود، اما 4 گزینه‌ای که جدی‌تر مراحل را پیش می‌برند عبارتند از؛

1-«محمد سلگی» رئیس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی ( نام او یک سال پیش هم برای اداره کتاب مطرح شد)

2-«حجت الاسلام رضا مختاری» (موسسه کتاب شناسی شیعه را به منظور معرفی دقیق آثار مکتوب شیعه با همکاری عده ای از دوستانش بنیان نهاد.وی بیش از بیست جلد کتاب چاپ شده در موضوعات فقه،تاریخ،شرح حال و اخلاق و نقد کتاب دارد)

3-«حجت‌الاسلام محمدرضا زائری» مدیر عامل مرکز فرهنگی سرچشمه

4-«علی فریدونی» مدیر کل دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت ارشاد.

پیش از این گفته می‌شد مدیر اداره کتاب در نشست خبری معاون فرهنگی اعلام می‌شود که چنین اتفاقی رخ نداد و باید شاهد بود که سکان اداره این اداره حساس در دست چه کسی قرار می‌گیرد.
منبع: فارس