۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۱
باکنار زدن مدیر

ارشاد راه را برای بی‌مجوزها هموار کرد؟

دو هفته‌ای می‌شود که سخنگوی وزارت ارشاد هم طبق معمول سه شنبه‌ها جلسه‌ای ندارد و رو در رو با رسانه‌ها سخن نگفته است شاید هم این وظیفه به دلیل تنش‌های این روزهای معاونت فرهنگی به صالحی در نشست با خبرنگاران در روز یکشنبه هفته آینده موکول شده است.
کد خبر : ۲۲۶۹۵۳
صراط: مدیر اداره کتاب در حالی کنار گذاشته شد تا جاده برای مجوز برخی آثار هموار شود اما از قول یکی از معاونین وزیر ارشاد اعلام شد تخطی بزرگ شجاعی بازنشسته بودن اوست اما ارشاد با لشکر فراوان بازنشسته‌ها چه خواهد کرد؟

هفته گذشته علی جنتی وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران با سوالاتی پیرامون برکناری مدیر اداره کتاب مواجه شد و صراحتا اعلام کرد که این برکناری به دلیل تخلف اداری بوده و علی شجاعی صائین مدیر اداره کتاب به علت عدم رعایت موازین یک بخشنامه برکنار شده است.
 
اما نکته جالب اینکه آنچه در این میان وجود دارد همین بخش‌نامه یعنی عدم مصاحبه با رسانه‌ها به جهت حضور سخنگو در وزارت ارشاد است. ارشاد برای رهایی از سخنان ضد و نقیض و اخبار متفاوت تصمیم گرفت از ماه‌های گذشته تا سخنگویی معرفی کند و این سخنگو اخبار ارشاد را به رسانه‌ها، یکسان منتقل کند، اما باز هم یک بام و دو هوایی ارشاد را فرا گرفت و سخنگو هم نتوانست چاره ساز باشد.
 
دو هفته‌ای می‌شود که سخنگوی وزارت ارشاد هم طبق معمول سه شنبه‌ها جلسه‌ای ندارد و رو در رو با رسانه‌ها سخن نگفته است شاید هم این وظیفه به دلیل تنش‌های این روزهای معاونت فرهنگی به صالحی در نشست با خبرنگاران در روز یکشنبه هفته آینده موکول شده است.
 
اما نکته جالبی که جنتی به آن اشاره کرد همین موضوع برکناری بود، اما آقای وزیر بخش‌نامه‌ اداری که برخی از رسانه‌ها از آن به تعبیر تخلف بزرگ یاد کرده‌اند کدام است که موجبات برکناری یک مدیر را فراهم کرد، آیا همان نبود که شجاعی صائین به واسطه سخنان شفافش و افشای آنچه به صالحی در خصوص کتاب خاص گفته بود برکنار شد؟
 
آقای رئیس ارشاد؛ تخطی، تخلف و یا هر موضوعی که از آن یاد می‌کنید بعلاوه اخبار متناقضی که این روزها به علما در قم می‌رسد را بازنگری کنید و ببینید روزهایی که پرتنشی در پیش است، نه در معاونت فرهنگی بلکه اداره کل هنرهای نمایشی و بنیاد سینمایی فارابی و ....، اخراج و بگم بگم‌ها در برابر چه منفعتی است؟
 
یک مدیر می‌رود مدیر دیگر می‌آید، اما مسئله رعایت مر قانون است، کتاب‌هایی که این روزها با سفارش وارد اداره کتاب می‌شوند را چه می کنید؟ همان کتاب‌هایی که اگر مجوز بگیرند قطعا سکوت در برابرشان جایز نیست.
 
* مصاحبه‌ای از یک مدیر دیگر در ارشاد
 
از سوی علی‌اصغر کاراندیش مروستی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم مرتکب اشتباه شده و در حالی که نباید مصاحبه کند در توضیح برکناری شجاعی‌صائین مصاحبه می‌کند و نکات جالب و تناقض آمیزی را بیان می‌کند. این مصاحبه نشان از عدم هماهنگی در ارشاد دارد.
 
او بیان می‌کند که دیوان محاسبات به دلیل بازنشسته بودن شجاعی با این امر مخالف بوده و ایراد گرفته است اما یک سوال پیش می‌آید که مسئولان ارشاد باید به آن پاسخ بدهند. وزارت ارشاد باید پاسخ دهد با با لشکر بازنشسته‌ها که در دولت جدید دعوت به همکاری شده‌اند می‌خواهد چه کند؟
 
از سوی دیگر عجیب است که علی‌اصغر کاراندیش مروستی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که متولی امور اداری و عضو هیات تخلفات هم هست معنای «تخلف بزرگ اداری» را نمی‌داند و نکته دوم اینکه از بخشنامه و آئین‌نامه‌ای که وزیر هم ارشاد ظاهرا ابلاغ کرده هم مطلع نیست و بدون هماهنگی مصاحبه می‌کند.
منبع: فارس
برچسب ها: ارشاد مجوز