۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۶

الحوثی: انقلاب یمن مانع تجزیه کشور شد

رهبر جنبش انصارالله اعلام کرد که همه مشکلات ملت یمن ناشی از وجود دولتی است که به آمریکا و عربستان خدمت می‌کند.
کد خبر : ۲۲۹۸۸۶
صراط: رهبر جنبش انصارالله یمن در ابتدای سخنرانی پنجشنبه خود اعلام کرد که ملت یمن ملتی بزرگ و دارای عزت و شرف و کرامت است و به خوبی می داند که شایسه استقلال و احترام است.

عبدالملک الحوثی در ادامه اعلام کرد که انقلاب یمن دستاوردهای مهمی دارد و در حال حرکت به سمت جلو است و باعث شد که نهادها و موسسات دولتی و امنیتی کشور حفظ شود و علاوه بر آن مانع تجزیه کشور شده است.

وی با در ادامه با بیان اینکه حزب سلفی «الاصلاح» سعی در ایجاد فتنه‌های طایفه‌ای و مذهبی دارد، تاکید کرد: برخی از احزاب یمنی قصد مشارکت در حل بحران کشور را ندارند، زیرا همه چیز را برای خودشان می‌خواهند.

عبدالملک الحوثی افزود: حزب الاصلاح برای مقابله با انقلاب مردم یمن با سازمان تروریستی القاعده هماهنگی می کند.

رهبر انصارالله یمن تاکید کرد: استعفای عبدربه منصور هادی از ریاست جمهوری یمن و حضور وی در شهر جنوبی عدن که در راستای تقویت درگیری‌های یمنی صورت گرفته است، هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد.

وی همچنین به مواضع عربستان و آمریکا در قبال تحولات یمن اشاره کرد و گفت: دخالت‌ها و موضع‌گیری‌های این دو کشور به گونه‌ای است که گویا یمن جزئی از اراضی و ایالات آنها است.

الحوثی خاطرنشان کرد: درخواست برخی احزاب یمنی از جمله حزب الاصلاح برای دخالت خارجی در امور داخلی کشور نشان می دهد که در سطح ملی در حل بحران کشور درمانده و ناتوان هستند.

رهبر جنبش انقلابی یمن افزود: ما رئیس جمهوری داشتیم که خادم مطلق آمریکا و عربستان بود، آیا این مساله در واقعیت اقتصاد ما تاثیر مثبتی داشته است؟ آیا ملت یمن از اقتصاد عربستان سودی برده است؟

عبدالملک الحوثی تصریح کرد: برخی‌ها با استفاده از اموال خارجی به دنبال تخریب و ایجاد فتنه در کشور هستند و باید بگویم هر یمنی که از عربستان برای ضربه زدن به کشور و ایجاد درگیری و فتنه پول دریافت می‌کند، متضرر خواهد شد.

وی گفت: یمنی‌هایی که با کمک قطر و عربستان برای تجزیه کشور تلاش می‌کنند، شاهد تحولاتی خواهند بود که در لیبی رخ داده است و ضرر خواهند.

رهبر انصارالله در پایان تاکید کرد: کشور عربستان می‌خواهد نمونه درگیری‌های لیبی را در یمن پیاده کند.
منبع: فارس