۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۷

اظهارات ملک عبدالله درباره تحولات سوریه

به اسارت گرفتن ۱۱ کارمند ایستگاه برق حمص از سوی تروریست‌ها، به شماره افتادن نفس‌های «داعش» در شمال حسکه، اظهارات عبدالله دوم مبنی بر اینکه جامعه بین‌المللی باید به دنبال راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه باشد، دیدار ۸۰ دقیقه‌ای کری و لاوروف در مورد اوکراین، ایران و سوریه اهم اخبار سوریه در ۲۴ ساعت گذشته است.
کد خبر : ۲۳۰۶۴۹
صراط: به اسارت گرفتن ۱۱ کارمند ایستگاه برق حمص از سوی تروریست‌ها، به شماره افتادن نفس‌های «داعش» در شمال حسکه، گزارشی از وضعیت زندگی مردم در شهر حلب، اظهارات ملک عبدالله دوم مبنی بر اینکه جامعه بین‌المللی باید به دنبال راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه باشد، دیدار 80 دقیقه‌ای کری و لاوروف در مورد اوکراین، ایران و سوریه و توسل غرب بر دیدگاه‌های سعودی‌-‌صهیونیستی در قبال بحران سوریه مهمترین اخبار عرصه میدانی و سیاسی سوریه در ۲۴ ساعت گذشته را تشکیل می‌دهد.

تحولات میدانی

تروریست‌ها ۱۱ کارمند ایستگاه برق حمص را به اسارت گرفتند

در حمله گروه‌های تروریستی مسلح به پست‌های فشار قوی برق و همچنین یک خط لوله انتقال گار در استان حمص، ۱۱ کارمند به اسارت درآمدند که در حال تعمیر و ترمیم پست‌های آسیب دیده برق بر اثر حملات گروه‌های مسلح بودند.
به شماره افتادن نفس‌های «داعش» در شمال حسکه

شمال شرقی سوریه یا به بیانی دیگر شمال حسکه این روزها شاهد تحولات میدانی بسیار مهمی است که با شکست «داعش»‌ در مناطق مختلف این جبهه عملیاتی و عقب‌نشینی از آن همراه بوده است.
اینجا «حلب»، جایی که هنوز «زندگی» در آن جریان دارد

جنگ اگرچه شرایط حاکم بر شهر حلب را تغییر داده، اما نتوانسته اهالی آن را از پای درآورد، بلکه تنها موجب شده ساکنان این شهر برای ادامه حیات خود راه‌های جدیدی را ابداع کنند.

تحولات سیاسی


جامعه بین‌المللی باید به دنبال راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه باشد

ملک عبدالله دوم در مصاحبه با فرید زکریا مجری ارشد شبکه سی‌ان‌ان به سوالات وی درباره داعش،‌ سوریه و دیگر موضوعات پاسخ داد.
دیدار 80 دقیقه‌ای کری و لاوروف در مورد اوکراین، ایران و سوریه

وزیران خارجه روسیه و آمریکا روز دوشنبه برای بحث در مورد اوضاع اوکراین، مذاکرات هسته‌ای با ایران و همچنین تحولات سوریه، در حاشیه نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در شهر ژنو سوئیس، دیدار کردند.
توسل غرب بر دیدگاه‌های سعودی‌-‌صهیونیستی در قبال بحران سوریه

اظهارات اخیر وزرای خارجه انگلیس و فرانسه نشان می‌دهد که غرب در قبال بحران سوریه همچنان به دیدگاه‌های سعودی – صهیونیستی توسل می‌جوید.

منبع: فارس