۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۴

رئیس مجلس مصوبه نمایندگان را وتو کرد

نماینده مردم زنجان در مجلس با انتقاد از ارجاع مصوبه صبح مجلس به کمیسیون تلفیق گفت: رئیس مجلس مصوبه‌ای را که نمایندگان به آن رای داده بودند وتو کرد.
کد خبر : ۲۳۰۸۲۷
صراط: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز پارلمان با پیشنهاد محسن علی مردانی نماینده مردم زنجان برای کاهش سقف نقدی و غیر نقدی یارانه‌ها مطرح کرد که این پیشنهاد با رای نمایندگان مجلس به تصویب رسید.

بر اساس این مصوبه مجلس به منظور پرداخت نقدی و غیر نقدی یارانه موضوع ماده 7 قانون هدفمند کردن یارانه‌ها 300 هزار میلیارد ریال اختصاص می‌یافت که نسبت به مصوبه کمیسیون تلفیق 12 هزار میلیارد ریال کاهش داشت.

اما پس از تصویب این پیشنهاد علی لاریجانی رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان پیشنهاد ارجاع تبصره 21 لایحه بودجه به کمیسیون تلفیق را مطرح کرد که نمایندگان مجلس با این پیشنهاد موافقت کردند.

در ادامه جلسه علنی بعد از ظهر امروز محسن علی مردانی نمایند همردم زنجان در مجلس با انتقاد از مصوبه جدید مجلس برای اختصاص 390 هزار میلیارد ریال برای پرداخت نقدی و غیرنقدی یارانه‌ها گفت: امروز صبح مجلس مصوبه‌ای داشت که با اکثریت قاطع نمایندگان به تصویب رسیده بود اما شما مصوبه‌ای را که مجلس به آن رای داده بود وتو کردید و به کمیسیون تلفیق ارجاع دادید.

وی با طرح این سوال که چرا استبداد در مجلس حاکم است گفت: هیچ احدی اجازه وتوی مصوبه مجلس را ندارد.

علی لاریجانی رئیس مجلس نیز در پاسخ به این تذکر گفت: اگر شما نمایندگان کمک نکنید این وضع هدفمندی یارانه‌ها سامان نمی‌یابد و به هم ریخته باقی می‌ماند.

وی افزود: باید بین درآمدها و منابع توازن وجود داشته باشد البته من ارجاع به کمیسیون تلفیق را به رای نمایندگان گذاشتم و مجلس به آن رای داد و به این دلیل که مسئله هدفمندی یارانه‌ها مسئله مهمی بود برای بررسی بیشتر به کمیسیون بازگشت.

رئیس مجلس بر همین اساس تاکید کرد: باید بین مصارف و درآمدها در بحث هدفمندی یارانه‌ها توازن وجود داشته باشد بنابراین این تبصره با رای نمایندگان مجلس به کمیسیون رفت و کمیسیون هم پیشنهاد جدیدی آورد.

منبع: تسنیم