۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴

هشدار هاشمی درباره داروها

وزیر بهداشت در واکنش به پخش داروهایی که آسیب‌رساننده به برخی از افراد است گفت: مراکز درمانی نسبت به صحت داروها مطمئن شوند.
کد خبر : ۲۳۱۴۱۷
صراط: سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و‌آموزش پزشکی در حاشیه مراسم کنگره ملی شهدای دانشجو در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدامات وزارت بهداشت درباره پخش داروهایی که به بینایی برخی از افراد آسیب زده بود گفت: در رابطه با این موضوع در حال بررسی هستیم که نتیجه آن امروز یا فردا اعلام می‌شود.
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدامات صورت گرفته برای آسیب‌دیدگان ادامه داد: یک تیم در بیمارستان لبافی‌نژاد، فارابی و همان مراکزی که عمل شدند مشخص شده و مامور کردیم تا به بررسی بپردازند و اهمیتی که پیشگیری از استفاده از این دارو در این مراکز دارد تا اگر از دارو مطمئن نیستند از آن استفاده نکنند.
 
وی ادامه داد: همه آنهایی که آسیب دیدند حمایت می‌شوند و عمل جراحی آنان توسط همکاران انجام می‌شود.
 
وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی مبنی بر انتشار جزئیاتی از واردکننده گفت: منتظر بررسی هستیم و تا این بررسی‌ها به نتیجه نرسد نباید اظهارنظر کنیم چراکه این اظهارنظرها هم برای فردی که می‌گوید و هم برای کسی که مخاطب قرار می‌گیرد پیگرد قانونی دارد و اما دستگاه‌های نظارتی در این موضوع مسلط هستند و نتیجه طی امروز یا فردا اعلام می‌شود.  
 
قاضی‌زاده هاشمی با بیان این هشدار به کلینیک‌ها و مراکز درمانی تا از صحت دارو مطمئن نشدند از آن استفاده نکنند خاطرنشان کرد: مراکز درمانی تا از حالت دارو مطمئن نیستند که از بازار قاچاق تهیه شده است یا خیر از آن استفاده نکنند.
 
وزیر بهداشت ادامه داد: من دستور داده‌ام که برای دو ماه آینده وزارتخانه از مبدا مورد اعتماد و با هزینه کمتر دارو را وارد کشور کند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های نظارتی در حال بررسی فعالیت سودجویان در این زمینه هستند که افرادی که در این زمینه دخیل باشند دستگیر می‌شوند و جزئیات آن را اعلام می‌کنیم.
منبع: فارس