۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵
محمدیان:

وصیت‌نامه شهدا دفترچه خاطرات نیست

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه دشمن جرأت و جسارت استفاده از گزینه نظامی را ندارد، گفت: اگر امروز شهدا بودند همانند گفتمان مقام معظم رهبری در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان ایستادگی کرده و کمترین نرمشی در برابر آنان نداشتند.
کد خبر : ۲۳۱۴۳۳
صراط: حجت‌الاسلام محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با حضور در مراسم اختتامیه کنگره ملی شهدای دانشجو که ظهر امروز در دانشگاه تهران برگزار شد، به سخنرانی پرداخت.
 
وی در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه امسال فضای دانشگاه‌ها بیش از هر سال معطر به یاد و نام شهدا است، گفت: وصیت‌نامه شهدا غیر از مقاله و یا دفترچه خاطرات است. شهدا در وصیت‌نامه‌شان جان مطلب را در کمترین خطوط به تحریر در آوردند به همین خاطر مراجعه به وصیت‌نامه شهدا می‌تواند برای معرفی درست آنان راهگشا باشد.
 
حجت‌الاسلام محمدیان با بیان اینکه شهدا مسیر را آگاهانه انتخاب کردند، گفت: انتخاب مسیر شهادت در دفاع از انقلاب یک انتخاب آگاهانه بود که شهدا انجام دادند، آن هم زمانی که بسیاری افراد این اقدامات را یک حرکت احساسی و هیجانی تعبیر می‌کردند اما شهدا اعلام کردند که این راه را با آگاهی انتخاب کردند.
 
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ادامه سخنرانی خود گفت:  شهدا می‌گفتند ما می‌دانیم این جنگ یک جنگ نیابتی است و صدام نماینده جهان استکبار است. بسیاری از شهدا نوشتند که ما می‌دانیم فقط با لشکر بعثی مواجه نیستیم بلکه با دنیای استکبار مواجهیم.
 
وی افزود: شهدا گفتند که این جنگ، جنگ ایدئولوژی و اعتقادی است و بحث بر سر بود و نبود انقلاب است و جنگ بر سر گفتمان روح‌الله است.
 
حجت‌الاسلام محمدیان با بیان اینکه جهان استکبار تصور می کرد با جنگ نظامی می‌تواند انقلاب اسلامی را از بین ببرد، گفت: ملت با ایستادگی خود کاری کردند تا دشمنان انقلاب دیگر جرأت حمله نظامی پیدا نکند و گر چه می‌گویند همه گزینه‌ها روی میز است اما خودشان هم می‌‌دانند که جسارت این کار را ندارند.
 
وی ادامه داد: یکی از اعضای کنگره آمریکا به نتانیاهو گفت که تو در مقابل حماس نتوانستی کاری از پیش ببری در مقابل جمهوری اسلامی می‌خواهی چه کار کنی.
 
حجت‌الاسلام محمدیان با بیان اینکه استکبار اگر جرأت داشت لاف گزینه نظامی نمی‌زد، گفت: 8 سال دفاع مقدس کشور ما را برای سالیان سال بیمه کرده است البته دشمن دست از دشمنی‌اش برنمی‌دارد و امروز به جنگ نرم روی آورده تا ما را از درون با چالش روبه‌رو کند.
 
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: ما اگر می‌خواهیم از شهدا تجلیل کنیم باید ببینیم اگر آنان امروز در مقابل دشمن بودند چه می‌کردند؟ امروز شهدا نظاره‌گر ما هستند تا ببینند ما با راه روح‌الله (ره) چه می‌کنیم و برای حفظ گفتمان انقلاب و منافع انقلاب چقدر ایستادگی می‌کنیم؟
 
حجت‌الاسلام محمدیان در ادامه تصریح کرد: امروز اگر شهدا حاضر بودند همانطور که در آن روز برای آرمان‌های امام جان دادند امروز نیز همانند گفتمان مقام معظم رهبری درباره ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان، ایستادگی می‌کردند و حاضر نبودند کوچک‌ترین نرمشی صورت گیرد.
 
وی با بیان اینکه گفتمان شهیدان در دانشگاه یعنی تحلیل درست شرایط و اتخاذ موضع درست، گفت: گفتمان شهید یعنی دانشجویان امروز با عینک واقع‌بینی و اندیشه آرمان‌گرایی صحنه را تجزیه و تحلیل کنند.
 
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در پایان گفت: اگر روزی قدرت‌های بزرگ بخواهند دوباره تجربه هشت سال دفاع مقدس را تکرار کنند هزاران دانشجو مانند دفاع مقدس با ‌آگاهی، شور و شعور بیشتر از انقلاب دفاع می‌کنند.
منبع: فارس