۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۷

واکنش کفاشیان به رد میزبانی ایران

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: در نامه‌ای از AFC خواستیم تا دلایل عدم میزبانی ایران برای جام ملت‌های 2019 را برایمان مشخص کند.
کد خبر : ۲۳۱۹۷۷

صراط: کفاشیان در خصوص اینکه چرا کشور ایران برای میزبانی جام ملت‌های آسیا 2019 انتخاب نشد، گفت:‌امروز هیأت رئیسه کنفدراسیون آسیا تشکیل جلسه داد و تصمیم گرفت تا میزبانی این رقابت‌ها را به امارات بدهد. البته ما طی نامه‌ای از AFC خواستیم تا دلایل ندادن این میزبانی را به ایران مشخص کند و من فقط می‌توانم از این موضوع ابراز تاسف کنم. چرا که این میزبانی می‌توانست برای ایران و رشد و توسعه فوتبال و ورزش در کشورمان بسیار مؤثر باشد اما امارات هم امکانات و سخت‌افزارهایی داشت که از جمله فاکتورهای لازم برای میزبانی بود که در کنار درآمدزایی و حق پخش باعث شد تا این میزبانی رقابت‌ها به این کشورها برسد.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: در خصوص اماکن و ورزشگاه‌ها مشکل نداشتیم و بعضی که ناقص بود تعهد دادیم تا کامل می‌کنیم اما بیشترین مشکل ما حق پخش و اسپانسر بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا تشخیص داد امارات می‌تواند از این لحاظ درآمدزایی بیشتری از این کنفدراسیون داشته باشد.

وی یادآور شد: در هر صورت مسابقات جام ملت‌های آسیا و جام جهانی درآمدهای بالایی برای AFC و فیفا دارد که آنها می‌توانند از محل این درآمد تا 3-4 سال استفاده کنند که البته 60 درصد این درآمدها حاصل فروش حق پخش به کشورها و اسپانسرهایی است که اجازه فعالیت داشته و می‌توانند در این کشورها هزینه کنند و شاید اگر در مقطعی که تحریم‌ برداشته شد این اسپانسرها به ایران می‌آمدند امیدهایی برای کسب میزبانی وجود داشت اما در مقطع فعلی امیدمان کمتر بود که در نهایت این اتفاق نیفتاد.

وی در مورد اینکه آیا عدم ورود بانوان در وزشگاه‌ها در این موضوع تاثیرگذار بود، گفت: علاوه بر این موضوع که گفتید بحث انتقال پول، فضای مجازی تبلیغات و چند مورد دیگر از موارد بعدی بود که مطرح شده بود.

منبع: فارس