۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵

دولت لایحه بهبود معیشت معلمان را ارائه کند

نماینده مردم بوکان در مجلس با اشاره به مشکلات فرهنگیان گفت: دولت برای ارائه لایحه بهبود معیشت معلمان سریع‌تر اقدام کند تا بیش از این شرمنده فرهنگیان نشویم.
کد خبر : ۲۳۳۳۰۲
صراط: محمد قسیم عثمانی نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در نطق میان دستور خود در صحن علنی ضمن قدردانی از قوه قضائیه در برخورد با آقازاده‌ها، رفتاری که اخیراً در شیراز با علی مطهری شد را محکوم کرد و اظهار داشت: افرادی که چنین رفتاری را داشتند باید هر چه زودتر شناسایی و با آنها برخورد شود تا این مسئله عبرتی برای آیندگان شده و دیگر کسی جرأت نکند چنین رفتاری را با نمایندگان ملت داشته باشد.
 
وی در ادامه با اشاره به مشکلات فرهنگیان افزود: دولت باید یک فکر اساسی برای فرهنگیان داشته باشد، فرهنگیان بابت توجه کلامی که به آنها می‌شود سپاسگزارند، ولی از شرایط مالی خود دلخورند و خود را نزد خانواده حتی دانش‌آموزان خود شرمنده می‌بینند.
 
عثمانی ادامه داد: معلمی که با مشکلات مالی روبه‌رو است، چگونه می‌تواند به دانش‌‌آموزان چیزی یاد بدهد و با چه انگیزه و روحیه‌ای کار کند.
 
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: فرهنگیان منتظر اقدامات دولت هستند و انتظار می‌رود دولت برای بهبود وضعیت معلمان و فرهنگیان اقدامی اساسی انجام دهند و با مسائلی مانند طرح رتبه‌بنی معلمان بر مشکلات آنها سرپوش نگذارند.
 
وی گفت: طرح رتبه‌بندی معلمان یک طرح فانتزی است، این طرح برای رقابت طراحی شده ولی کسی که از گرسنگی نای حرکت ندارد چگونه می‌تواند مسابقه دهد و رقابت کند.
 
این نماینده مجلس ادامه داد: معلمان خود را با شاگردان خود که کارمند بانک، پزشک، نماینده مجلس و وزیر می‌شوند مقایسه می‌کنند و از این تبعیض آشکار به سطوح آمدند و انتظار دارند دولت و مجلس برای رفع این مشکلات چاره‌ای بیندیشد نه اینکه توپ را به هم پاس دهند.
 
وی تصریح کرد: به خاطر گران بودن بیمه طلایی بسیاری از معلمان انصراف دادند، هیچ بسته حمایتی و معیشتی برای معلمان وجود ندارد، فرهنگیان بازنشسته با حقوق ماهیانه یک میلیون و 200 هزار تومان چگونه زندگی کنند.
 
نماینده بوکان ادامه داد: آیا دولت از تورم و فشاری که به مردم وارد می‌شود خبر ندارد و نمی‌دانند مردم و فرهنگیان با چه مشکلاتی روبه‌رو هستند.
 
این نماینده مجلس در پایان بیان داشت: دولت برای ارائه لایحه بهبود معیشت معلمان سریع‌تر اقدام کند تا پیش از این شرمنده فرهنگیان نشویم.

منبع: فارس
برچسب ها: دولت لایحه معلمان