۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵

دولت لایحه رتبه‌بندی معلمان را ارائه دهد

نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت لایحه رتبه‌بندی معلمان را به مجلس ارائه دهد.
کد خبر : ۲۳۷۳۷۰
صراط: نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت لایحه رتبه‌بندی معلمان را به مجلس ارائه دهد.
 
سید موسی موسوی با اشاره به اعتراضات گسترده فرهنگیان طی مدت اخیر اظهار داشت: این قشر فرهیخته که بار سنگین تعلیم و تربیت را به دوش می‌کشند همواره در کمال آرامش به اجرای وظایف محوله خود مشغول بوده‌اند، اما این شیوه اعتراضات گسترده اخیر نشان می‌دهد فشار مضاعفی را متحمل شده‌اند که ضروری است وزارت آموزش‌ و پرورش در اسرع وقت اقدامی اساسی در این راستا انجام دهد.
 
نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حرف جدی فرهنگیان تفاوت معنادار حقوق دریافتی آن‌ها با سایر وزارتخانه‌ها در شرایط یکسان است، افزود: اینکه بگوییم مطالبات فرهنگیان را پرداخت خواهیم کرد و یا 14 درصد به حقوق معلمان افزوده می‌شود، این‌ها مواردی بدیهی است که در تمام دستگاه‌های اجرایی کشور اعمال می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی سال گذشته با ارائه طرحی تلاش کرد تا این شکاف‌ها را ترمیم کند، اما از آنجا که طرح رتبه‌بندی معلمان بار مالی داشت، طبق قانون اساسی وزارت آموزش‌ و پرورش باید به‌صورت لایحه این طرح را تقدیم کند و مجلس نمی‌تواند خود آن را ارائه دهد.
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در حالی تا پیش‌ از این میزان امتیاز فوق‌العاده شغل فرهنگیان در احکام کارگزینی برابر با 800 بوده است که امتیاز فوق‌العاده شغل کارمندان دولت بر اساس مصوبه هیئت‌ وزیران با مدرک کار‌شناسی یک‌هزار و 500 و با مدرک کار‌شناسی ارشد 2 هزار است و بسیاری از دستگاه‌های اجرایی این امتیاز را لحاظ کرده‌اند.
 
موسوی تصریح کرد:‌ وزیر آموزش‌ و پرورش قول داده‌ تا در سال جاری این امتیاز را به یک‌هزار و یک‌هزار و 500 افزایش دهند و لایحه رتبه‌بندی معلمان نیز در آخرین روزهای اسفند‌ماه سال گذشته به تصویب هیئت دولت رسید که طبق آن معلمان بر اساس شاخص‌هایی به چهار رتبه پایه، ارشد، خبره و عالی تقسیم‌بندی می‌شوند.
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته اینکه این شاخص‌ها چیست، هنوز معیاری مشخص نشده، اما پیشنهاد ما آن است که با توجه به‌ضرورت استمرار این اقدام حداقلی در سال‌های آینده، ضرورت دارد این موضوع طی لایحه‌ای به مجلس ارائه شود تا ضمن برخورداری از پشتوانه محکم مصوبه مجلس، در سال‌های بودجه‌ای آتی لحاظ شود.
منبع: فارس