۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷

ترقی: آمریکا به دنبال نجات داعش است

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی یادآور شد: قطعاً شرایط اسرائیل در منطقه سخت تر شده و با قبول شکست نظامی آمریکا در سوریه این شکست سخت تر خواهد شد؛ اما قطعاً‌ این تصمیم هم در جهت حفظ منافع رژیم صهیونیستی است و این رژیم غاصب را با شرایط جدیدی مواجه می‌کند.
کد خبر : ۲۳۳۷۹۲
صراط: حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در خصوص اظهارات اخیر جان کری پیرامون مذاکره با بشار اسد برای بحران سوریه اظهار داشت: رفتار آمریکا تا کنون نشان داده است که آمریکا قابل اعتماد نبوده و هر گاه سخنی بر زبان می آورند قطعاً اهدافی در سر داشته اند.
 
وی همچنین افزود: به نظر می رسد آمریکا به یک جمع بندی رسیده است که مبارزه اش با سوریه و تقویت معارضان در سوریه نتیجه بخش نبوده، این تغییر موضع را در قبال سوریه داشته است تا بتواند از این طریق اهداف خود را پیش ببرد.
 
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: آمریکا و غرب به دنبال نجات داعش و گروه های تکفیری از جنگی هستند که به نابودی آنها منجر شده است و برای اینکه جلوی نابودی این گروه های تروریستی را بگیرد تا در فرصت دیگری از باقی مانده‌های این گروه تروریستی برای پیش برد اهداف خود استفاده کند دست به چرخش چنین موضعی زده اند تا جلوی ارتش سوریه را هم بگیرد.
 
ترقی یادآور شد: قطعاً شرایط اسرائیل در منطقه سخت تر شده و با قبول شکست نظامی آمریکا در سوریه این شکست سخت تر خواهد شد؛ اما قطعاً‌ این تصمیم هم در جهت حفظ منافع رژیم صهیونیستی است و این رژیم غاصب را با شرایط جدیدی مواجه می‌کند.
 
وی در ادامه عنوان داشت: در مجموع به نظر می رسد که آمریکایی ها در این روند نقش پلیس خوب را بازی می کند و امنیت رژیم غاصب صهیونیستی اولین اولویت برای آمریکا است؛ لذا در این مذاکراتی که پیش خواهد رفت سعی آمریکا بر یان خواهد بود که سوریه را از تقابل با اسرائیل باز بدارد و یا راهکاری را دنبال کنند که منافع این رژیم غاصب را تضمین کند.
 
خاطر نشان می‌شود طی هفته گذشته، جان کری، وزیر امورخارجه آمریکا با بیان اینکه آمریکا همیشه مایل بوده است در چهارچوب اعلامیه کنفرانس ژنو یک با بشار اسد رییس جمهوری سوریه مذاکره کند، افزود که ما در نهایت باید همین کار را بکنیم.
 
اگرچه اظهارات کری موجی از خشم را در میان کسانی به وجود آورد که بر مداخله نظامی برای سرنگونی سوریه حساب باز کرده و بر این باور بودند که غرب آنها را دیر یا زود به قدرت می‌رساند، هر چند که این مسئله به قیمت کشته شدن دهها هزار نفر از مردم سوریه یا ویرانی کامل این کشور تمام شود؛ اما باید به این نکته اذعان داشت که آمریکا بالاخره شکست خورده است.
 
این در حالی است که روزنامه دولتی سوریه در این راستا نوشت: «یقینا نمی‌توان به اظهارات کری یا هر مسئول آمریکایی دیگری اعتماد کرد. روشن است که آمریکا طرح تجزیه منطقه و ایجاد خاورمیانه جدیدی را در سر دارد که برای عملی کردن آن فعالیت می‌کند و به این مسیر ادامه می‌دهد. بی‌گمان ایستادگی سوریه و ملت این کشور عملی کردن این طرح را مختل یا آن را به شکست کشانده است، ولی این طرح همچنان وجود دارد و واشنگتن هنوز تسلیم تمایلات مردم منطقه و رقم زدن سرنوشت آنها توسط خودشان نشده است».

منبع: دانا
برچسب ها: آمریکا داعش سوریه