۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶

تأکید آمریکا بر تعهد به امنیت عربستان

وزیر دفاع آمریکا در یک تماس تلفنی با همتای سعودی خود خواستار کاهش تلفات غیرنظامیان در تجاوز سعودی‌ها به یمن شد و بر حرکت به سوی یک راه‌حل سیاسی در یمن تأکید کرد.
کد خبر : ۲۳۶۲۶۸
صراط: وزیر دفاع آمریکا در یک تماس تلفنی با همتای سعودی خود خواستار کاهش تلفات غیرنظامیان در تجاوز سعودی‌ها به یمن شد و بر حرکت به سوی یک راه‌حل سیاسی در یمن تأکید کرد.

پایگاه وزارت دفاع آمریکا گزارش کرد که «اشتون کارتر» رئیس پنتاگون روز گذشته (دوشنبه) در تماس تلفنی با «محمد بن سلمان» وزیر دفاع عربستان، با وی در مورد تحولات منطقه و وضعیت عملیات در یمن، گفت‌وگو کرده است.
 
بنا بر بیانیه منتشر شده از سوی پنتاگون، کارتر در این تماس تلفنی روابط استراتژیک میان آمریکا و عربستان سعودی را مورد تحسین قرار داد و بر تعهد آمریکا به منطقه و امنیت عربستان سعودی تأکید کرد.
 
کارتر به همتای سعودی خود بر اهمیت محدود شدن تلفات غیرنظامیان در حملات هوایی عربستان سعودی در یمن تأکید کرد و خواستار تلاش در جهت رسیدن به راه‌حل سیاسی در یمن شد. بنا بر اعلام پنتاگون، وزیر دفاع آمریکا با کارتر در این زمینه هم‌عقیده بوده است.  
 
وزارت دفاع آمریکا همچنین گزارش کرد که وزرای دفاع دو کشور آمریکا و عربستان سعودی همچنین در خصوص اهمیت ادامه مبارزه با القاعده یمن بحث کردند و متعهد شدند که طی هفته‌های آتی همکاری نزدیکی در این زمینه صورت دهند و در موضوعات امنیتی در منطقه را به بررسی قرار دهند.
 
از 13 روز پیش، حملات هوایی ائتلاف عربی به خاک یمن آغاز شد در حملات جنگنده‌های ائتلاف سعودی به شهرها و مناطق مختلف یمن نزدیک به 868 تن جان خود را از دست داده‌اند. بنا بر اعلام منابع بیمارستانی نام دستکم 160 زن و 32 کودک در میان قربانیان این حملات که عمدتا غیرنظامی هستند، به چشم می‌خورد.  
 
گزارش‌ها حاکی از آن است که 10 کشور در این تجاوز نظامی مشارکت دارند که شامل اعضای شورای همکاری خلیج فارس‌ به جز کشور عمان، به علاوه ترکیه، اردن، مصر و سودان است.
منبع: فارس