۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸

تنها راه‌حل بحران یمن گفت‌وگو است

نمایندگان پارلمان عراق ضمن تاکید بر ناکامی ائتلاف سعودی در تحقق اهداف تجاوز نظامی خود به خاک یمن تاکید کردند که با آتش و آهن نمی‌توان اراده مردم یمن را از هم گسیخت و تنها راه حل بحران این کشور گفت‌وگو است.
کد خبر : ۲۳۶۲۸۱
صراط: نمایندگان پارلمان عراق ضمن تاکید بر ناکامی ائتلاف سعودی در تحقق اهداف تجاوز نظامی خود به خاک یمن تاکید کردند که با آتش و آهن نمی‌توان اراده مردم یمن را از هم گسیخت و تنها راه حل بحران این کشور گفت‌وگو است.

«عبدالباری زیباری» نماینده ائتلاف کردستان در پارلمان عراق با اشاره به اینکه ائتلاف سعودی تاکنون در رسیدن به اهداف خود از تجاوز عجولانه به خاک یمن ناکام بوده است، گفت: متوسل شدن به قدرت نظامی در حل مشکلات همواره با نتایج منفی همراه بوده است.
 
وی ضمن تاکید مجدد بر مخالفت کشورش با تجاوز نظامی به خاک یمن تصریح کرد: عملیات نظامی هرگز راه‌حل بحران‌ها به خصوص بحران یمن نیست، تجربیات گذشته در عراق ثبات کرده که نیروی نظامی راه حل نیست بلکه گفت‌وگو و تبادل نظر راه رسیدن به ثبات و آشتی ملی است.
 
زیباری افزود: فواد معصوم رئیس جمهور عراق در اجلاس سران عرب نیز موضع شفاف بغداد را بیان کرده و بر ضرورت اتخاذ راههای مسالمت‌آمیز برای کنار زدن اختلافات و نگرانی‌ها در خصوص بحران یمن یا هر مشکل دیگری تاکید کرده است.
 
«حبیب الطرفی» نماینده ائتلاف ملی در پارلمان عراق نیز عملیات نظامی به فرماندهی عربستان علیه یمن را دخالت آشکار در امور داخلی کشور مستقل و دارای حاکمیت یمن خواند.
 
وی افزود: آنچه در یمن جریان دارد مخالفت ملت با حکومت «عبد ربه منصور هادی» است  و این کاملا مسئله‌ای داخلی است.
 
الطرفی تاکید کرد: عربستان سعودی و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس با حمله علیه یمن در حقیقت به دنبال رساندن این پیام به ملت خود بودند که هرگونه تحرکی علیه حکومت با آتش و آهن پاسخ داده می‌شود.
 
نماینده پارلمان عراق گفت: ائتلاف عربی به فرماندهی عربستان از قدرت‌های بزرگ تاییدیه گرفته که با مشغول کردن ایران به قضیه برنامه هسته‌ای خود، آن را از پرداختن به بحران یمن بازدارند.
 
وی از جمله اهداف حمله به یمن را توقف برنامه هسته‌ای ایران خواند و گفت: این در حالی است که تهران با توافق اخیر خود از آن قضیه عبور کرد.
 
الطرفی ملت یمن را تنها طرف تعیین کننده مشروعیت حاکمان این کشور دانست و گفت: عربستان یا هر کشور دیگر حوزه خلیج فارس اجازه دخالت در امور داخلی دیگر کشورها ندارند.

منبع: فارس