۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰

ابوترابی‌: امیدواریم جهان اسلام به نور همدلی منور شود

حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی فرد توجه بیش از حد به خویشتن را زمینه‌ساز گسسته شدن پیوند همدلی مردم و جامعه دانست.
کد خبر : ۲۳۶۹۱۶
صراط: حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی فرد توجه بیش از حد به خویشتن را زمینه‌ساز گسسته شدن پیوند همدلی مردم و جامعه دانست.
 
شب گذشته و همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) همایش ایثار در همدلی و همزبانی با حضور حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، مرتضی روزبه استاندار قزوین و جمعی از مسئولین و خانواده های شهدا برگزار شد.
 
ابوترابی‌فرد اظهار کرد: با توجه به نامگذاری سال 94 با عنوان همدلی و همزبانی امیدواریم که نه تنها کشور ما بلکه تمام جهان اسلام به نور همدلی و همزبانی منور باشد و در سایه آموزه‌های دینی، پرتو اخلاق و عنایت خداوند با کاهش منیّت‌ها به نقطه تعالی این مهم دست پیدا کند.
 
وی با اشاره به ریشه از بین رفتن همدلی افزود: آنچه باعث گسسته شدن پیوند همدلی مردم و جامعه می شود توجه بیش از حد به خویشتن است؛ در واقع خودخواهی، خودبینی و مقدم دانستن خویش بر دیگران باعث فقدان همدلی و همزبانی در میان مردم خواهد شد.
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بزرگترین مرتبه همدلی رسیدن به جایی است که مادری برای حفاظت از مملکت، عزیزترین خویش را راهی جبهه نبرد کند، والاترین نمونه همدلی و همزبانی از آن مادران و همسران شهدا است؛ زیرا بدون اینکه تنها خودشان را در نظر بگیرند عزیزانشان را برای مردم فدا کردند.
 
ابوترابی فرد افزود: مقام مادران شهدا به حدی است که حتی خداوند متعال در قران کریم مرتبه‌ای والا برای آن‌ها در نظر گرفته و پس از تقدیر از مادر و پدر شهدا به گونه‌ای ویژه به توصیف مادران شهدا پرداخته است.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: جایگاه بلند ایران اسلامی به برکت وجود پویندگان راه صدیقه کبری یعنی همین مادران و همسران شهداست.
 
در این مراسم که به همت اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین و با محوریت تکریم از مادران و همسران شهدا برگزار شد، از حاجیه خانم هاشمیان مادر شهید مرتضی باریک‌بین به نمایندگی از مادران شهدا تقدیر به عمل آمد.
منبع: ایسنا