۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۲
اردوغان در گفتگو با رئیسی:

جهان اسلام باید برابر اسرائیل موضع مشترک بگیرد

جهان اسلام باید برابر اسرائیل موضع مشترک بگیرد
رسانه‌های ترکیه یکشنبه شب از تماس تلفنی رئیس جمهور ترکیه با رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران در خصوص آخرین تحولات غزه خبر دادند.
کد خبر : ۶۴۱۲۶۴

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از فارس،  رسانه‌های ترکیه یکشنبه شب از تماس تلفنی رئیس جمهور این کشور با رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران در خصوص آخرین تحولات غزه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی»، «رجب طیب ردوغان» رئیس جمهور ترکیه در تماس تلفنی با آیت الله سید ابراهیم رئیسی، همتای ایرانی خود از اتخاذ موضع مشترک جهان اسلام برابر جنایات (رژیم) اسرائیل در سرزمین‌های فلسطین خبر داد.

 بر اساس این گزارش،  مخالفت با اسرائیل در افکار عمومی جهان در هفته‌های گذشته با افزایش شدیدی همراه بوده است و در بسیاری از کشور‌ها علیه جنایت‌های وحشتناک این رژیم در نوار غزه تظاهرات‌های گسترده‌ای برگزار شدو بسیاری از مقام‌های سیاسی جهان علیه تل آویو موضع گرفتند.

پیشتر نیز رئیس جمهور ترکیه بر لزوم بازسازی نوار غزه و شکستن محاصره این باریکه تاکید کرده بود. اردوغان در یک نشست خبری گفت: «جهان اسلام نباید در برابر اشغالگری سکوت کند، زیرا سقوط غزه به معنای وارد آمدن آسیب عمیق به وحدت جهان اسلام است.»

وی در این‌باره توضیح داد: «جهان اسلام باید برای تداوم عزم نشان‌داده شده در اجلاس سران در ریاض و اجرای تصمیمات خود متحد شود و با روحیه همبستگی حرکت کند.»

آتش‌بس انسانی در نوار غزه از ساعت ۷ صبح  جمعه گذشته به وقت محلی (سوم آذر) وارد مرحله اجرایی شده است. این آتش‌بس به مدت ۴ روز ادامه خواهد داشت. این آتش‌بس به منظور ارسال کمک‌های امدادی به نوار غزه و مبادله اسرا اجرا شده است. تاکنون سه مرحله از تبادل اسرا با کمک نیرو‌های صلیب سرخ اجرا شده است.