۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴

نتانیاهو: ایران توافقنامه را نقض نخواهد کرد

دو مقام رسمی اعلام کردند که نخست وزیر رژیم صهیونیستی متقاعد شده است که در صورت امضای هر توافقنامه‌ای تا پایان ژوئن، ایران مفاد آن را رعایت خواهد کرد.
کد خبر : ۲۳۷۱۰۹
صراط: دو مقام رسمی به روزنامه صهیونیستی هاآرتص گفتند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل نگران آن است که ایران مفاد توافق هسته‌ای را رعایت کند تا توجه جامعه جهانی را نسبت به برنامه اتمی خود منحرف نماید و در نتیجه از این مساله مطمئن شود که اعمال مجدد تحریم‌ها و نظارت بلندمدت بر تاسیسات هسته‌ای، غیر ممکن شود. 
 
این دو مقام رسمی اسرائیلی که در نشست 3 آوریل (هفته گذشته) کابینه حضور داشته‌اند، افزودند: نخست وزیر متقاعد شده است که در صورت امضای هر توافقنامه‌ای تا پایان ژوئن، ایران مفاد آن را رعایت خواهد کرد. نتانیاهو در این نشست گفت که این مساله غیر ممکن خواهد بود تا تقلب ایران را به سادگی تشخیص داد چرا که ایران توافقنامه را نقض نخواهد کرد.
 
بر اساس این گزارش، نخست وزیر اسرائیل بر این مساله پافشاری کرده است که موافقت ایران با توافقنامه به این معناست که طی 10 تا 15 سال، یعنی زمانی که اعتبار بخش‌هایی از توافق منقضی می شود، این مساله مشکل خواهد بود تا موافقت جامعه بین المللی را برای اعمال تحریم‌های جدید علیه تهران جلب کرد و این در شرایطی است که تهران به سوی تولید سلاح‌های اتمی حرکت می‌کند یا قدرت‌های جهانی را متقاعد کند تا نظارت بر برنامه اتمی این کشور را ادامه دهند.
 
نخست وزیر اسرائیل گفت: در شرایط کنونی، برنامه هسته‌ای ایران از سوی جهان، مهر تایید دریافت خواهد کرد و تحریم‌ها لغو خواهد شد.
 
در نشست 3 آوریل کابینه رژیم صهیونیستی، این مساله مورد تصویب قرار گرفت که تلاش‌های اسرائیل برای متقاعد کردن کنگره آمریکا در حمایت از طرح پیشنهادی باب کورکر و باب منندز متمرکز شود. این طرح به کنگره این قدرت را خواهد داد تا هر گونه توافق هسته‌ای کاخ سفید با تهران را رد کند.
 
نتانیاهو پیش از این ضمن مخالفت با توافق اولیه هسته‌ای قدرت‌های جهانی و ایران مدعی شده بود که بازرسی‌ها از تاسیسات اتمی ایران، جدی نخواهد بود. نتانیاهو همچنین در این خصوص متقاعد نشده است که قدرت‌های جهانی در برابر درخواست ایران برای لغو هر چه سریعتر تحریم‌ها به محض اجرای توافقنامه، مقاومت خواهند کرد.
 
نتانیاهو گفته است: تحریم‌ها به سرعت و بنابر درخواست ایران، لغو خواهد شد و این مساله موجب تغییر سیاست تجاوزکارانه ایران نخواهد شد. این مساله مایه تاسف من است که همه چیزهایی را که در خصوص توافقنامه هشدار می‌دادم، در برابر چشمان ما در لوزان به واقعیت پیوسته است. این چارچوب به کشور پیشتاز تروریست در جهان اجازه خواهد داد تا مسیر قطعی به سوی بمب‌های اتمی را ادامه دهد، مسیری که اسرائیل، خاورمیانه و کل جهان را تهدید می‌کند.
 

منبع: تسنیم