۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹

جلالی: بیانیه لوزان صرفا ترسیم آینده بود

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با تاکید بر اینکه بیانیه لوزان صرفاً ترسیمی از افق آینده بوده است و نه چیز بیشتر بیان کرد این بیانیه نه شعف و شادی در پی دارد و نه موضع‌گیری غم‌بار.
کد خبر : ۲۳۶۹۸۲
صراط: کاظم جلالی رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات مهم و شفاف مقام معظم رهبری در دیدار با مداحان در روز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: این بیانات خطوط قرمز مذاکرات هسته‌ای را بار دیگر تبیین کرد.
 
وی با اشاره به اینکه محورهای این بیانات هم برای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان و هم برای طرف غربی بسیار اهمیت دارد، افزود: اگر طرف مقابل، صادقانه به‌دنبال به نتیجه رسیدن مذاکرات است باید خطوط قرمز رهبر معظم انقلاب را مورد توجه قرار دهد.
 
جلالی با یادآوری حمایت مقام معظم رهبری از مذاکره‌کنندگان در عین تاکید بر بی‌اعتماد بودن به طرف غربی گفت: همانطور که رهبری مطرح فرمودند این یک آزمونی برای طرف مقابل است تا مشخص شود آیا از مسیر گذشته خود بازگشته است یا نه.
 
وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب تصریح فرمودند مذاکرات ما با 1+5 صرفا بر روی موضوع هسته‌ای است، اظهار داشت: ایشان متذکر شدند در صورتی که طرف غربی در مذاکرات صداقت نشان دهد می‌توان بعدها در مورد دیگر موضوعات نیز با آنها مذاکره کرد.
 
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: عملکرد غربی‌ها در این دوره از مذاکرات می‌تواند در فرو ریختن دیوار بی‌اعتمادی که خود عامل آن بوده‌اند، موثر باشد.
 
وی با تاکید براینکه بیانیه لوزان صرفا ترسیمی از افق آینده بوده است و نه چیز بیشتر بیان داشت: این بیانیه نه یک توافقنامه الزام‌آور است که شعف و شادی در پی داشته باشد و نه چیزی را از دست ما گرفته است که بخواهیم در قبال آن موضعی غم‌بار بگیریم.
 
جلالی با توصیه به همگان جهت کمک به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و در جهت اعلام مواضع جمهوری اسلامی ایران در چارچوب توافقنامه نهایی گفت: رهبری امسال را سال همدلی و همزبانی نامیدند و در آن جایگاه حامی و منتقد را معین ساختند بنابراین در قالب این منشور اخوت می‌توان سیاست‌های کلان نظام را زیر نظر مقام معظم رهبری پیش برد.
منبع: فارس
برچسب ها: بیانیه لوزان مجلس