۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳

گرد و غبار دامن شیراز را هم گرفت

وضعیت هوای شیراز و برخی نقاط استان فارس از بعد از ظهر روز شنبه، 22 فروردین شرایط آلوده و ناسالم قرار گرفت.
کد خبر : ۲۳۷۲۳۳
صراط: وضعیت هوای شیراز و برخی نقاط استان فارس از بعد از ظهر روز شنبه، 22 فروردین شرایط آلوده و ناسالم قرار گرفت.
 
طی روزهای شنبه 22 و یکشنبه 23 فروردین، شیراز و 6 شهر استان فارس، به جمع شهرهای غبار آلود پیوستند.
 
برابر اعلام اداره کل حفاظت محیط زیست فارس و به استناد سنجش‌های انجام شده توسط دستگاه‌های پرتابل و ثابت، میزان آلاینده‌ها در هوای شهرهای شیراز، زرقان، خرمبید، نورآباد، مرودشت، نی‌ریز و لامرد، بالاتر از حد مجاز اعلام شده است. وضعیت هوای شهر شیراز به لحاظ ذرات معلق، در ساعت 11 صبح روز 22 فروردین، به طور میانگین 282 میکروگرم در مترمکعب بوده که این میزان حکایت از ناسالم بودن هوا دارد.
 
به گزارش خبرنگار ایسنا، از بعداز ظهر روز جمعه، 21 فروردین، هوا در شهر شیراز و شهرهای مختلف استان فارس به شدت گرم شده است. همچنین براساس گزارشات واصله از سایر نقاط استان، وضعیت میزان ذرات معلق PM10 در سایر نقاط استان مانند شهرهای خرمبید 366، شهر نورآباد 233، شهر زرقان 330، شهر مرودشت 282، شهر نی‌ریز 286 و شهر لامرد 206 گزارش شده است.
 
طبق اعلام اداره هواشناسی، منشاء بروز این گرد وغبار، صحرای عربستان بوده که وجود سیستم کم فشار در استان باعث تشدید این پدیده شده است. بر اساس گزارش محیط زیست، در صورت وزش باد و افزایش جریان هوا، احتمال کاهش میزان گرد و غبار وجود دارد اما در صورت پایداری وضعیت جوی، شاهد افزایش گرد و غبار خواهیم بود.
 
براساس اعلام اداره کل محیط زیست استان فارس، باید گروه‌های حساس مانند زنان باردار، کودکان، افراد سالخورده و بیماران قلبی و ریوی، حتی‌الامکان از تردد در نقاط شهر خودداری کنند.
 
از بامداد امروز یکشنبه، 23 فروردین با توجه به راکد بودن هوا و وجود سیستم کم‌فشار در سطح استان فارس، شاهد افزایش تدریجی گرد و غبار در سطح شیراز بوده‌ایم. پیش از این مسئولان اعلام کرده بودند که شیراز پاک‌ترین شهر در سال 93 بود که حتی یک روز آلوده را تجربه نکرده است.
منبع: ایسنا
برچسب ها: گرد وغبار شیراز