۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵

چرا وزارت علوم از رسانه‌ها هراس دارد؟

این عملکرد، این سؤال را در اذهان تداعی می‌کند که به راستی در برنامه‌های این وزارتخانه چه می‌گذرد که از حضور خبرنگاران تا این حد واهمه دارد؟
کد خبر : ۲۳۷۶۰۷
صراط: وزارت علوم که در آغاز وزارت فرهادی به رسانه‌ها قول همکاری و ارتباط متقابل داده بود این روزها ارتباطی ضعیف‌تر از هر زمان دیگری با رسانه‌ها دارد به گونه‌ای که حتی عادی‌ترین و کم حاشیه‌ترین برنامه‌های این وزارتخانه نیز در بایکوت خبری برگزار می‌شود.
 
البته بایکوت خبری وزارت علوم هم شبیه بسیاری از اقدامات دیگر این وزارتخانه منحصر به فرد و جالب توجه است به طوریکه وزارت علوم برای پوشش برنامه‌های وزارتخانه از دو رسانه مطلوب خود دعوت می‌کند و به نوعی دعوت از رسانه‌ها برای پوشش اخبار وزارت علوم که برای مردم و بخصوص جامعه دانشگاهی بسیار مهم است، به صورت گزینشی انجام می‌شود.
 
روز گذشته در مراسم امضای تفاهم‌نامه وزارت علوم با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور که در وزارت علوم برگزار شد تنها دو رسانه گزینشی وزارت علوم برای پوشش خبر دعوت شدند.
 
امروز هم برای مراسم تودیع و معارفه رئیس صندوق رفاه دانشجویان تنها رسانه‌های گزینشی حق حضور دارند و روابط عمومی این صندوق در گفت‌وگو با خبرنگاران سایر رسانه‌ها به صراحت گفته است که در اعلام به حراست صندوق از آن‌ها خواسته‌ایم مانع حضور خبرنگاران رسانه‌ها به مراسم تودیع و معارفه شوند.
 
و این در حالی است که روابط عمومی وزارت علوم همواره در گفت‌وگو با رسانه‌ها به آن‌ها قول همکاری می‌دهد ولی آنچه در عمل می‌بینیم چیزی جز دعوت از رسانه‌های گزینشی نیست.
 
اینکه وزارت علوم فقط خبرنگاران گزینشی و منتسب به دولت را در برنامه‌های خود دعوت می‌کند این سؤال را در اذهان تداعی می‌کند که به راستی در برنامه‌های این وزارتخانه چه می‌گذرد که از حضور خبرنگاران تا این حد واهمه دارد.
منبع: فارس