۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
مذاکره‌کنندگان در خصوص دشمن هوشیار باشند

می‌خواهند پس از 30سال به کشور بازگردند

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه تهران گفت: دشمنان ما بیش از 30 سال است دست خود را از فضای کشور کوتاه دیده‌اند و می‌خواهند به هر طریقی شده خود را به فضای امنیتی و دفاعی ما برسانند.
کد خبر : ۲۳۸۳۲۴
صراط: مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه تهران گفت: دشمنان ما بیش از 30 سال است دست خود را از فضای کشور کوتاه دیده‌اند و می‌خواهند به هر طریقی شده خود را به فضای امنیتی و دفاعی ما برسانند.
 
حجت‌الاسلام کلانتری مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه تهران با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون مذاکرات هسته‌ای گفت: آن چیزی که تا امروز در رابطه با مذاکرات هسته‌ای رخ داده است هیچ اتفاق قطعی نیست که بخواهیم آن را پیروزی اعلام کنیم و یا آن را تبریک بگوییم همانطور که رهبری نیز فرمودند هنوز اتفاقی رخ نداده است که بخواهیم موافق یا مخالف باشیم.
 
کلانتری خاطرنشان کرد: این بیانیه‌ای که در لوزان منتشر شد به گفته مسئولان مذاکره کننده الزام‌آور نیست پس نمی‌توان گفت می‌شود با آن موافق بود یا مخالف.
 
وی تصریح کرد: انتظار ما از تیم مذاکره‌کننده این است که در توافق نهایی روی تک‌تک واژه‌ها و کلمات دقت کرده و با هوشیاری کامل عمل کند.
 
مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه تهران تاکید کرد:‌ بعد از اینکه بیانیه لوزان منتشر شد مشاهده کردیم که بحث‌های زیادی روی آن وجود داشت، تیم مذاکره‌کننده کشورمان باید در توافق نهایی طوری عمل کنند که طرف مقابل نتواند برداشت خود را از توافق به کرسی بنشاند، جملات در توافق نهایی نباید تفسیرپذیر باشند.
 
وی در ادامه تصریح کرد: مسئولان مذاکره‌کننده ما به هیچ وجه نباید به طرف مقابل مخصوصا آمریکا اعتماد کنند. توافق نهایی باید بسیار شفاف بوده و بار حقوقی مشخص داشته باشد و همچنین برای طرف مقابل الزام‌آور باشد.
 
وی ادامه داد: باید توافق نهایی طوری نوشته شود که دشمنان نظام نتوانند در تاسیسات نظامی ما سرک بکشند و در امور نظامی و دفاعی ما دخالت کنند.
 
کلانتری گفت: اگر مذاکره‌کنندگان در توافق نهایی خط قرمز را رعایت کرده و به بیانات رهبر معظم انقلاب توجه کنند و به فکر منافع ملت باشند آن وقت می‌شود گفت موافق مذاکرات هستیم یا مخالف مذاکرات.
 
کلانتری یادآور شد: امیدواریم در مذاکرات به گونه‌ای عمل کنیم که سربلندی ملت ایران و پیشرفت پی‌درپی را برای کشور در به دنبال داشته باشد.
 
مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه تهران در خاتمه اظهار داشت: آمریکا و اسرائیل و دشمنان دیگر نظام بیش از 30 سال دست خود را از فضای ایران کوتاه دیده‌اند و می‌خواهند به هر بهانه‌ای شده خودشان را به داخل کشور نزدیک کنند و در عرصه دفاعی و امنیتی اطلاعاتی به دست آورند باید مراقب بود ما فقط در مسئله هسته‌ای مذاکره‌ می‌کنیم و غیر از آن در هیچ موردی سخنی با آنها نداریم.
منبع: فارس