۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱

کوثری: توافق باید در مجلس تصویب شود

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه با بیان اینکه، قانون اساسی تصریح کرده که باید توافق‌های بین‌المللی به تصویب مجلس برسد، گفت: توافق نهایی هسته‌ای بعد از تصویب در مجلس، می‌تواند اجرای شود.
کد خبر : ۲۳۸۴۳۸
صراط: محمد اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح سنا برای ضرورت تصویب توافق نهایی هسته‌ای، گفت: اقدامی که سنا و کنگره در مواجهه با مذاکرات هسته‌ای انجام می‌دهند، مصداق کارشنکی در مذاکرات است.
 
وی با بیان اینکه، ایران منوط به لغو تمام تحریم‌های اعمالی با 1+5 توافق خواهد کرد، تصریح کرد: اگر قرار باشند تحریم‌ها لغو نشود، اصل توافق هسته‌ای برای ما فاقد موضوعیت خواهد بود چرا که ما لغو تمام تحریم‌ها را موضوع مذاکرات هسته‌ای می‌دانیم و نه نتیجه آن.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه با بیان اینکه، قانون اساسی تصریح کرده که باید توافق‌های بین‌المللی به تصویب مجلس برسد، خاطر نشان کرد: توافق نهایی ایران با 1+5 حتماً باید در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به رای گذاشته شود و بعد از تصویب در مجلس می‌تواند اجرایی شود.
 
کوثری با بیان اینکه، اجرای پروتکل الحاقی نیز نیازمند مصوبه مجلس است، گفت: نمایندگان مجلس حتما در بررسی پروتکل الحاقی به این نکته توجه خواهد داشت که مراکز نظامی ایران به هیچ عنوان جزء مراکز هسته‌ای محسوب نمی‌شود و قطعاً ما اجازه بازدید از مراکز نظامی را به بیگانگان نخواهیم داد.
منبع: تسنیم
برچسب ها: توافق مجلس سنا