۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰

اظهارات جهانگیری خلاف قانون است

قائم‌مقام واحد تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به اظهارات جهانگیری در جلسه کارگزاران گفت: سخنان جهانگیری به منزله ورود زودهنگام و دخالت مستقیم دولت در انتخابات مجلس محسوب می‌شود و خلاف قانون است.
کد خبر : ۲۳۸۷۸۳
صراط: علی عرب قائم‌مقام واحد تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به اظهارات اخیر معاون اول رئیس‌جمهور در مورد انتخابات مجلس گفت: همواره دولت‌هایی بوده‌اند که سعی کردند تا با تاثیر گذاشتن در انتخابات مجلس کاری کنند تا نمایندگان نزدیک به خود روی کار بیایند تا از امتیازات این مسئله استفاده کنند، اما امسال این مسئله در دولت اعتدال بسیار جدی‌تر مطرح شده است.
 
وی ادامه داد: به نظر می‌رسد میزان محبوبیت عمومی دولت با عملکرد دو ساله اخیر دولتمردان کمتر شده باشد و از طرفی هم دولت با اختلاف کمی در انتخابات به پیروزی رسید از این رو آنها تلاش دارند مجلسی را که تا کنون در موارد بسیاری با دولت اختلاف نظر داشته و در برابر دولت مقاومت کرده را با یک مجلسی عوض کنند که که هر آن چه مد نظر دولت است انجام دهد.
 
این فعال دانشجویی اضافه کرد: دولت تلاش می‌کند تا بتواند جایگاه اجتماعی خود را ارتقا دهد تا از پیش در انتخابات ریاست جمهوری 96 بازنده نباشد از همین رو است که جهانگیری در جلسه کارگزاران می‌گوید «اگر مجلس خوبی شکل نگیرد کار دولت ناتمام خواهد بود.»
 
وی گفت: البته براساس اظهارات بسیاری از سیاسیون اصلاح طلب نسخه‌ای که جهانگیری برای پیروزی در مجلس در جلسه کارگزاران می‌پیچد عملی نخواهد شد چراکه برخلاف انتخابات ریاست جمهوری که عارف با نامه خاتمی و از سر اکراه به نفع روحانی انصراف داد در انتخابات مجلس به علت تعدد افراد و گروه‌های سیاسی احتمال  اعتلاف مدنظر جهانگیری از سوی تمامی گروه‌های جریان اصلاحات و حامیان دولت بسیار بعید به نظر می‌رسد.
 
عرب در خاتمه اظهارداشت: به هر حال هر هدفی که در پشت سخنان جهانگیری باشد فرقی نمی‌کند و به منزله ورود زودهنگام و دخالت مستقیم دولت در انتخابات مجلس محسوب می‌شود که خلاف قانون است و این کار در شان مجریان قانون نیست، دولتمردان باید به این کار خاتمه دهند و به فکر مشکلات مردم باشند. هم‌دلی و هم‌زبانی به این معنی نیست که دولت به مردم بگوید که به چه کسی رای بدهید.
منبع: فارس