۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵
امام(ره): قوای انتظامی موظف به حفظ اسلام اند/ رهبر انقلاب: پاسداری از ارزش‌های اسلامی بزرگترین وظیفه نیروی انتظامی است

تاکید امام(ره) و رهبری بر پاسداری پلیس از ارزش‌های اسلامی/ روحانی: پلیس موظف به اجرای اسلام نیست

روحانی دیروز در سخنانی بیان داشت: پلیس موظف به اجرای اسلام نیست، هیچ پلیسی نمی‌تواند بگوید من این کار را کردم چون خدا گفته است، پلیس یک وظیفه بیشتر ندارد و آن هم اجرای قانون است.
کد خبر : ۲۳۹۳۵۹
صراط: حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان دیروز در بیستمین همایش سراسری فرماندهان ناجا در سخنانی قابل تامل درباره وظایف نیروی انتظامی بیان داشت: پلیس موظف به اجرای اسلام نیست، هیچ پلیسی نمی‌تواند بگوید من این کار را کردم چون خدا گفته است، پلیس یک وظیفه بیشتر ندارد و آن هم اجرای قانون است.

حال بدون هیج توضیحی اقدام به بازخوانی اهم بیانات حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری در خصوص وظایف و رسالت پلیس و نیروی انتظامی می کنیم.

امام خمینی (ره) : «شماها توجه داشته باشید، چه پاسداران و چه سایر قواى انتظامى و نظامى و غیر انتظامى و چه سایر ملت، همه توجه داشته باشند که ما وظیفه داریم که این اسلامى که الآن به ما رسیده حفظش کنیم تا آن فرد آخرى هم که- خداى نخواسته- کشته مى‏شود، موظف براى حفظ اسلام، براى دفاع از ملت، دفاع از کیان اسلامى، دفاع از کشور اسلامى تا آن آخر زن و مرد، بچه و بزرگ مکلف‏اند که دفاع کنند. مسأله دفاع یک امر عمومى است براى همه؛ هر کس قدرت دارد دفاع کند. به هر مقدار که قدرت دارد دفاع کند از کشور اسلام، باید دفاع کند. اسلام و احکام اسلام آن قدر اهمیت دارد که پیغمبرها براى احکام خدا و براى خدا خودشان را فدا کردند و در اسلام، از صدر اسلام به بعد، بزرگان اسلام خودشان را فدا کردند براى اسلام. وقتى یک همچه مطلبى است و یک همچه امانتى از جانب خداى تبارک و تعالى، به ما سپرده شده است، ما موظفیم ‏ براى‏ حفظش‏.» [صحیفه امام،ج 15، ص112]

« باید شما در فکر این باشید که اسلام را شما در دنیا نیرومند کردید، و این همه صدایى که در دنیا حالا بلند شده است دنبال اینکه «ما اسلام را مى‏خواهیم»، این یک اشعه‏اى‏ است‏ که‏ از ایران به آنجا افتاده است، سابقاً یک همچو حرفهایى نبود. از اینجا این شعاع در همه جا افتاده است و این شعاع کار خودش را در همه جا خواهد کرد. شما این مبدأ را نگه دارید، این مرکز را حفظ کنید و خودتان را حفظ کنید.» [صحیفه امام،ج 19، ص239]

رهبر معظم انقلاب: همه باید بدانند که نیروی انتظامی بنا دارد از ارزش های اسلامی دفاع کند. پاسداری از ارزشهای اسلامی وانقلابی بزرگترین وظیفه نیروی انتظامی است. (بیانات در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی ۱۳۷۴/۰۴/۲۱)

«وظیفه اصلی حکومت اسلامی این است که مردم را به بهشت و سعادت و کمال رهنمون سازد.» (بیانات دیدار مردم استان ایلام در سالروز ولادت امیرالمؤمنین علیه‌السلام ۱۳۹۳/۰۲/۲۳)
برچسب ها: صراط روحانی رهبری