۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲

آل‌سعود مانند صهیونیستها مشروعیت ندارند

دبیرکل مرکز عربی ثبت اسناد جرائم جنگی با اشاره به اینکه نامگذاری جزیرة ‌العرب‌ به نام خاندان آل سعود برای محو هویت این منطقه صورت گرفته است، گفت: آل سعود با به خاک و خون کشیدن هزاران شهروند یمنی نشان داد که دروغگو، خیانتکار و مزدور صهیونیست‌هاست.
کد خبر : ۲۳۹۷۰۱
صراط: دبیرکل مرکز عربی ثبت اسناد جرائم جنگی با اشاره به اینکه نامگذاری جزیرة ‌العرب‌ به نام خاندان آل سعود برای محو هویت این منطقه صورت گرفته است، گفت: آل سعود با به خاک و خون کشیدن هزاران شهروند یمنی نشان داد که دروغگو، خیانتکار و مزدور صهیونیست‌هاست.

«هاله الاسعد» دبیر کل مرکز عربی ثبت اسناد جرائم جنگی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق با اشاره به اینکه حملات مستمر عربستان به یمن مستلزم مداخله فوری همه نهادهای و سازمان های بین‌المللی در جهان برای توقف جرائم جنگی و غیرانسانی رژیم آل سعود در یمن است، گفت: تلاش جدی در پرونده یمن از موارد اضطراری است که نهادهای بین‌المللی برای نجات شهروندان یمنی که با توحش ماشین جنگی آل سعود روبرو هستند، باید به کار بندند.
 
الاسعد گفت: تیم‌های پزشکی و نهادهای جامعه مدنی باید اسناد جرائم رژیم آل سعود را جمع‌آوری و ثبت کنند تا به دادگاه جنایی بین‌المللی ارائه شود و هر دولتی که در یمن روی کار آید وظیفه دارد که پیگیر پرونده ظلم بزرگ آل سعود و ائتلاف عربی به مردم کشورش باشد.
 
دبیرکل مرکز ثبت اسناد جرائم جنگی همچنین با اشاره به اینکه شبه‌ جزیره عربستان‌ را نباید با پسوند سعودی نام برد، گفت: آل سعود جزیرة ‌العرب‌ را به نام خانوادگی خود نامگذاری کرد تا بدین طریق هویت این منطقه را از بین ببرد، آل سعود در جزیره العرب همچون صهیونیست‌ها در سرزمین‌های فلسطینی است همان گونه که جنبش صهیونیستی به دنبال نابودی تاریخ و حقیقت فلسطین به نفع به اصطلاح دولت یهودی است.
 
وی افزود: بحران یمن نشان داد که ادعای سعودی‌ها درباره پرونده‌های حقوق بشری و نگرانی درباره از دست رفتن مشروعیت حکومت‌ها در کشورهای عربی دروغ است چرا که با کشتار روزمره شهروندان یمنی، مشروعیت واقعی خود را از دست دادند.
 
الاسعد گفت:امروز سازمان ملل باید دست از رفتارهای دوگانه که از زمان تاسیسش خود در پیش گرفته برداشته و برای نجات شهروندان یمنی که زیر آتش بمب‌های رژیم آل سعود هستند اقدام فوری کند، چرا که یمنی‌ها خوب می‌دانند سعودی‌ها به دنبال سیطره بر یمن در راستای اهداف آمریکا و اسرائیل هستند.
 
دبیرکل مرکز ثبت اسناد جرایم جنگی تاکید کرد: وقت آن رسیده که کشورهای عربی از طریق اتحادیه عرب برای توقف تجاوز عربستان به یمن اقدام کنند، اگرچه این اتحادیه هم همیشه تصمیم‌هایی باب مذاق اسرائیل و حاشیه نشین‌های خلیج فارس اتخاذ کرده است، نهادهای عربی حقوق بشری با همه عناوین خود امروز باید برای پایان دادن به پرونده سوریه و درخواست تحقیق بین‌المللی شفاف در به کارگیری سعودی‌ها از بمب‌های فسفری و سلاح شیمیایی اقدام کنند.
 
الاسعد در پایان سخنان خود تاکید کرد: پرونده یمن و بحران مردم این کشور فقیر و مستضعف که هدف کینه‌توزی اسرائیل و عربستان قرار گرفته‌اند، دروغ بزرگ آل سعود و حتی برخی کشورهای عربی و غربی درباره پرونده‌های حقوق بشری در بحرین، لیبی عراق، لبنان و سوریه و در نهایت قضیه فلسطین را رسوا کرد، عربستان می‌خواهد با نابود کردن آرمان‌های فلسطینی منافع رژیم صهیونیستی را تامین کند که از خیانت اعراب به یکدیگر بهره زیادی برده است.
منبع: فارس