۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳

تظاهرات در شیکاگو و فرگوسن +تصاویر

صدها نفر از نیروهای پلیس ضدشورش و گارد ملی آمریکا برای مقابله با ادامه اعتراضات ضدنژادپرستی، در خیابان‌های شهر بالتیمور، مستقر شده‌اند.
کد خبر : ۲۳۹۸۴۱
صراط: در آستانه آغاز تظاهرات تازه معترضان به رفتارهای نژادپرستانه نیروهای پلیس در شهر بالتیمور، نیروهای ضدشورش و گارد ملی آمریکا در خیابان‌ها مستقر شده‌اند.
 
روزنامه «بالتیمور سان» گزارش داده است که نیروهای امنیتی و انتظامی «حضور سنگینی» در محل‌هایی که ممکن است تظاهرات شود، دارند.
 
آخرین خبرها درباره اعتراضات در آمریکا بدین شرح است:
 
۰۹:۰۵- خبرنگار شبکه آمریکایی «کی‌اس‌دی‌کی نیوز چنل ۵» از تظاهرات صدها نفر از ساکنان شهر فرگوسن در مقابل اداره پلیس این شهر خبر داد.
 
 
تظاهرات گسترده در شیکاگو و فرگوسن +تصاویر
 
۰۹:۰۰- پایگاه آمریکایی سنت لوئیس دیسپچ از زخمی شدن یک نفر در تیراندازی در نزدیکی محل قتل مایکل براون نوجوان سیاه پوست توسط پلیس سفید پوست خبر داد. گفته شده در نزدیکی این محل،‌حدود ۵۰ نفر تظاهرات علیه پلیس برپا کرده بودند.
 
تظاهرات گسترده در شیکاگو و فرگوسن +تصاویر
۰۸:۵۰- «آنتونی باتس» کمیسر پلیس شهر بالتیمور با بیان اینکه خیابانها آرام شده گفت: «در جریان آشوب(شب گذشته) ۱۰ نفر بازداشت شدند اما باید گفت بطور کلی مقررات منع آمد و شد کارساز بوده و جواب داده است».
 
۰۸:۲۵- «لورتا لینچ» دادستان کل و وزیر دادگستری آمریکا گفت که «در حال کار و همکاری با مقامات پلیس و اجرایی قانون در بالتیمور است». وی همچنین درباره اعتراضات به قتل نژادپرستانه «فردی گری» جوان سیاه‌پوست ۲۵ ساله گفت که تحقیقات درباره این موضوع از قبل آغاز شده و در حال پیگیری است.
 
۰۸:۰۰- به گزارش «شیکاگو تریبیون»، در اعتراض به خشونت پلیس آمریکا در شهر بالتیمور، صدها ساکن شهر شیکاگو با تجمع در برابر ساختمان مرکزی اداره پلیس این شهر تظاهرات کردند؛‌ معترضان شعارهایی در حمایت از اعتراضات بالتیمور سر دادند.
 
تظاهرات‌هایی که از هفته گذشته در اعتراض به مرگ «فردی گری» جوان سیاه‌پوست در بازداشت پلیس آغاز شد، در روزهای اخیر با دخالت نیروهای پلیس و گارد ملی به خشونت کشیده شده است.
 
تظاهرات گسترده در شیکاگو و فرگوسن +تصاویر

در جریان اعتراضات روز گذشته پلیس دستکم 200 نفر را بازداشت کرد، ده‌ها خودرو به آتش کشیده شد. پلیس می‌گوید دستکم 10 نفر از افسرانش نیز در درگیری‌ها مجروح شده‌اند.
 
گسترش درگیری‌ها در بزرگترین شهر مستقل آمریکا، موجب شد تا فرماندار ایالت مریلند در بالتیمور مقررات منع آمد و شد اعلام کند.
 
«تری ینگست» خبرنگار پایگاه «نیوز تو شیر» نیز گزارش داده است که در آستانه آغاز تظاهرات‌های جدید، چندین فروند بالگرد در حال گشت‌زنی در آسمان بالتیمور هستند.
 
تظاهرات گسترده در شیکاگو و فرگوسن +تصاویر
باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته به این اعتراضات واکنش نشان داد و با متهم کردن معترضان به تخریب و غارت، گفت باید با آن‌ها مانند مجرمین برخورد شود.
منبع: فارس
برچسب ها: تظاهرات آمریکا