۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱

گودرزی: نمی‌شود میلیاردها تومان بدهکار مردم بود و مالک باشگاه شد

محمود گودرزی گفت: سرخابی‌ها واگذار می‌شوند اما در شرایطی که متقاضیان دارای اهلیت باشند.
کد خبر : ۲۴۱۰۴۳
صراط: وزیر ورزش در مراسم رونمایی از تندیس آب و بدرقه بازیکنان تیم والیبال ایران با تاکید بر اینکه آمادگی تیم والیبال برای حضور در لیگ جهانی در مورد واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس با هشدار دادن به متقاضیانی که با فرافکنی می‌خواهند کار خود را پیش ببرند، تاکید کرد: دو باشگاه واگذار می‌شوند اما در شرایطی که متقاضیان دارای اهلیت از جمله اهلیت اقتصادی باشند و پرونده آن‌ها پاک باشد.

محمود گودرزی در مورد درستی واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس اظهار کرد: درستی یا نادرستی این امر را باید از مجلس پرسید چرا که بر اساس قانون، این دو باشگاه واگذار می‌شوند و مجلس در گذشته قانونی مصوب کرده که بر اساس آن باید باشگاه‌ها تا پایان سال 93 واگذار می‌شدند. در صورتی که مجلس نخواهد می‌تواند اکنون مصوب کند که باشگاه‌ها به فروش نرسند.

وی با تاکید بر اینکه ما از تصمیماتی که به عنوان قانون هستند استقبال می‌کنیم گفت: تا موقعی که قانون جدیدی وضع نشده، بر اساس روال گذشته عمل می‌کنیم و امیدواریم یک مزایده خوب برگزار شده و باشگاه‌ها واگذار شوند.

وزیر ورزش در مورد مزایده باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس و کشیده شدن به دور چهارم در مورد مسائل مطرح شده مبنی بر اینکه وزارت ورزش از افراد خاصی حمایت می‌کند، با اشاره به رد صلاحیت‌ها گفت: جنبه‌های مختلف اهلیت‌ متقاضیان از طرق مختلف سنجیده می‌شود و باید جواب آن‌ها مثبت باشد. اولین جنبه نیز مربوط به اهلیت اقتصادی می‌شود که بانک مرکزی اعلام می‌کند. کسانی که بدهی بانکی دارند باید بتوانند ابتدا بدهی خود را تسویه کنند و بعد برای شرکت در مزایده بیایند.

گودرزی با اشاره به اینکه پرونده برخی افراد کامل نیست گفت: این افراد باید بدهی‌های اقتصادی خود را بپردازند و با یک پرونده پاک وارد مزایده شوند.

وی در مورد حمایت وزارت ورزش از شخصی خاص نیز گفت: هر گونه واگذاری به بخش‌های خاص را تکذیب می‌کنم. گروه‌های ناظر نظارت دارند. ما به عنوان وزارت ورزش پس از واگذاری باشگاه‌ها به سازمان خصوصی‌سازی پس از خردادماه سال گذشته نقشی در برگزاری مزایده نداریم. هر کسی از ظن خود صحبت‌هایی می‌کند، برخی‌ وقتی می‌بازند با فرافکنی مسئله را به گردن دیگران می‌اندازند.

وزیر ورزش گفت: افرادی که فرافکنی می‌کنند، حرفی نزنند که بعدا موجب پشیمانی آن‌ها شود و مشکلاتی برایشان به وجود آید. بنابراین حرف‌های خود را اصلاح کنند.

گودرزی در مورد این ادعا که واگذاری باشگاه‌ها باعث کاهش کیفیت بازی‌ها و استقبال تماشاگران شده است گفت: بر اساس قانون باشگاه‌ها باید واگذار شوند و بحث امکان واگذاری یا عدم واگذاری نیست چرا که بر اساس قانون، ‌باشگاه‌ها باید واگذار شوند اما افراد باید شرایط لازم را داشته باشند. برخی متقاضیان دیر پول به حساب ریختند یا بدهکار هستند. برخی به مردم بدهکار هستند و باید پول بانک را بپردازند. نمی‌شود که میلیاردها تومان بدهکار مردم بود و مجددا بخواهد اموال مردم را از آن خود کند.

وی با تاکید بر اینکه افراد باید از فرافکنی و بیان جملات نادرست پرهیز کنند گفت: دو باشگاه استقلال و پرسپولیس حتما واگذار خواهند شد.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه سایر تیم‌های ورزشی باید از لحاظ رفتاری از تیم والیبال الگو بردارند گفت: مربیان والیبال ما کمک‌های شایانی به والیبال کرده‌اند، یاد ولاسکو را گرامی می‌داریم. همچنین آقای کواچ بسیار تکنیکی و با آرامش کامل به دور از هر گونه حاشیه‌ای تیم والیبال را هدایت می‌کند و سعی می‌کند که وجهه تیم ایرانی را در جهان معرفی کند. امیدوارم سایر رشته‌ها نیز از این رفتار پسندیده الگو بردارند و از پرداختن به حاشیه پرهیز کنند. باید با توانمندی‌ها خودشان را معرفی کنند نه با فضای سیاسی و استفاده از رسانه‌ها که اکنون شاهد آن هستیم.

گودرزی در مورد شرایط بازی تیم والیبال در لیگ جهانی نیز گفت: کشورهای بزرگی در لیگ جهانی حضور دارند اما تمرین‌های تیم والیبال به طور منظم بوده و اردوها مرتب برگزار شده‌اند.

وی در مورد پیش‌بینی نتیجه مسابقه‌ها نیز با تاکید بر اینکه ارائه خوب ارزشمند‌تر از پرداخت صرف به نتیجه است گفت: نتیجه بسیار مهم است اما مشروط به مواردی که مطرح کردم.

منبع: ایسنا