۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۷

نامه جبهه پیروان درباره خانه احزاب

عضو هیات رئیسه مجلس هشتم شورای اسلامی با اشاره به تلاش وزارت کشور برای احیای خانه احزاب تاکید کرد: جبهه پیروان خط امام و رهبری در نامه ای به معاون سیاسی این وزارتخانه اعلام کرد از خانه احزابی که محل تعامل دیدگاه‌های سیاسی و جناح‌های مختلف شود استقبال می‌کند.
کد خبر : ۲۴۱۲۹۲

صراط: محسن کوهکن با بیان اینکه اواخر سال 92، وزارت کشور، احیا خانه احزاب را کلید زد، توضیح داد: آن زمان همان کسانی که با مدیریت و رفتارهای حزبی خود باعث شدند خانه احزاب رها و نهایتا به تعطیلی کشانده شوند، دعوت کننده برای بازگشایی این خانه شدند.

این عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری در ادامه گفت: در همان زمان در مصاحبه‌های خود با رسانه ها تاکید کردم که با بازگشایی خانه احزاب و فعال شدن آن موافقم، اما معتقدم حرکت در ریل گذشته به سرنوشت گذشته دچار می‌شود.

کوهکن اظهار داشت: معتقد هستم خانه احزاب محل لشکر کشی و فعالیت حزبی نیست، چون احزاب با سلیقه های مختلف می توانند جبهه تشکیل دهند و فعالیت کنند. اما قار شد از یک امکاناتی استفاده کنند باید حتما از فعالیت سیاسی و جناحی خارج شوند و به نوعی زیر سقف نظام فعالیت شان از جهت توسعه و ترغیب فعالیت های تشکیلاتی و تعاملات باشد

وی تاکید کرد: از همان زمان بحث باشگاه احزاب را مطرح کردیم و گفتیم اگر قرار است اسم آن خانه احزاب باشد، نباید مدیریت آن مانند گذشته با لشکرکشی احزاب مواجه و به تخاصم کشیده شود.

کوهکن در ادامه به نامه اخیر جبهه پیروان به معاون سیاسی وزارت کشور اشاره کرد و ادامه داد: به معاون سیاسی هم گفتیم طرفدار و موافق خانه احزاب هستیم . همچنین معتقد هستیم همه جناح ها باید در مدیریت خانه احزاب سهیم و شریک باشد نه اینکه با لشگر کشی و تعارض به دنبال جمع کردن آراء باشد.

این عضو جبهه پیروان اظهار داشت: احزابی که ملی و کلان هستند باید حرف اول را بزنند. این احزاب ملی و کلان باید از سلیقه های مختلف باشند. نامه را نوشتیم و وزارت کشور را ذی صلاح دانستیم تا همراهی کنند و در این نامه پیشنهادهایی داریم.

وی ادامه داد:امروز شنیدم بسیاری از دوستان جریان اصلاح طلب این پیشنهاد که برای اداره خانه احزاب با ترکیبی از اصلاح طلبان،اصولگرایان و مستقل ها مدیریت شود، پذیرفته اند.

کوهکن عنوان کرد: ما خواهان خانه احزابی هستیم که باشگاه باشد نه اگر اصولگرایان اداره امور را به دست گرفتند، اصلاح طلبان خانه را ترک کنند و وقتی اصلاحات روی کار آمد احزاب مستقل و اصولگرا خانه احزاب را رها کنند.

این عضو سابق مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: اگر قرار خانه احزاب باشد و همه در کنار کار اصولی در چارچوب انجام دهیم می طلبد با مشارکت همه گروه ها و جریان های سیاسی باشد.

کوهکن با بیان اینکه جبهه پیروان در نشست آخراردیبهشت برای بررسی بازگشایی خانه احزاب حضور خواهد داشت، افزود: ایده خود را مطرح می کنیم و تصور می کنیم با این ایده می توانیم شاهد بازگشایی خانه احزاب باشیم. اما اگر افرادی بخواهند مانند گذشته سمت و سوی این خانه را مانند گذشته به بیراهه ببرند، خانه احزاب را ترک و تحریم می کنیم.

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری در پایان تاکید کرد:ما با خانه احزابی موافقت می‌کنیم که محل تعامل دیدگاه ها و کمک به یکدیگر باشد نه جایی برای تخاصم و درگیری احزاب و سلیقه ها.

منبع: خانه ملت