۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴
از همه جناح‌ها ‌استفاده کرده‌ایم

مقیمی: اجازه بدهیم ‌منتقدان حرف بزنند

وی با اعلام اینکه با یک‌صدایی اداره کردن کشور مخالفیم، افزود: ایرادی که به گذشتگان وارد بود به دیگران اجازه هم‌فکری نمی‌دادند، امروز همه تلاش ما این است که افراد شایسته‌ای را که برنامه دولت را قبول دارند به‌کارگیری کنیم.
کد خبر : ۲۴۱۸۵۸
صراط: معاون سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه رئیس جمهور بارها اعلام کرد که که عملکرد مسئولان باید نقد شود، گفت: باید اجازه بدهیم که منتقدان حرف بزنند.

محمدحسین مقیمی چهارشنبه شب در جلسه احزاب و گروه‌های سیاسی مازندران به میزبانی فرماندار ساری در ساختمان شعبه دو تامین اجتماعی ساری برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این جلسات برای بیان دیدگاه‌های سیاسی و نقطه‌نظرات فعالان این حوزه زمینه ایجاد نشاط سیاسی در انتخابات را باید فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه در این نشست‌ها باید بررسی کنیم که چه اقدامی در برنامه کاری قرار گیرد تا کشور بهتر از دیروز اداره شود، افزود: ایران متعلق به همه مردم است و برای اداره کشور نیاز به هم‌فکری و دریافت نقطه نظرات موافقان و منتقدان داریم.

معاون سیاسی وزارت کشور با اعلام اینکه برخی تفکراتی که می‌گفت هرچه را من می‌گویم در کشور باید اجرا شود، مشکلات جدی برای ما به وجود آورد، افزود: دولت تدبیر و امید قرار است با تدبیر و عقلانیت و با استفاده از دیدگاه‌ها توسعه‌ای کشور را اداره کند.

وی با بیان اینکه کشور برای پیشرفت و توسعه دارای برنامه است،افزود: کشور در چارچوب برنامه اداره می‌شود و دولت به عنوان مجری این برنامه‌ها‌ست.

مقیمی در ادامه با بیان اینکه در هشت سال گذشته بودجه کشور به موقع توسط دولت به مجلس تقدیم نمی‌شد، خاطرنشان کرد: دولت روحانی بعد از هشت سال بودجه را در موعد مقرر تقدیم مجلس کرد، نخستین ایراد دولت تدبیر و امید به دولت قبل عدم تحویل به موقع بودجه به مجلس بود و هیچ وقت در این دوران مجلس در موعد مقرر بودجه را تصویب نکرد و برخی از مشکلات موجود در کشور به دلیل عدم اجرای قوانین بود.

وی با اعلام اینکه زمانی دولت را تحویل گرفتیم که از رشد هشت درصدی در کشور خبری نبود، افزود: تورم در کشور 43 درصد، بیکاری 14 درصد و با شرایط رکود تورمی کشور در اختیار دولت یازدهم قرار گرفت و به دلیل برخی سیاست‌های اشتباه بسیاری از افراد با تجربه از مسند کار کنار گذاشته شدند.

معاون سیاسی وزارت کشور در ادامه بیان کرد: با وجود مشکلاتی که در کشور وجود داشت ممکن است برخی انتقادها به دولت وارد باشد ولی در خیلی از مسائل دولت قدم بزرگی برداشت، تورم 43 درصد را به 15 درصد رساند و این اقدام شبیه معجزه است.

وی تاکید کرد: دولت در ارتباط با سیاست خارجی با برنامه عمل کرد، مذاکرات 1+5 را دوباره با قدرت پیگیری کرد، ایران را انزوا بیرون آورد و در بسیاری از حوزه‌های مختلف عملکرد دولت بسیار خوب بود.

مقیمی با اعلام اینکه در حوزه سیاسی اقدامات خوبی انجام شد، افزود: بسیاری از کارها باقی ماند و ممکن است برخی انتقادها نیز درست باشد، در پاره‌ای از مواقع استانداران به دلیل محدودیت‌ها و فشارها نمی‌توانند برنامه‌های مدنظر خودشان را اجرا کنند.

وی با اعلام اینکه با یک‌صدایی اداره کردن کشور مخالفیم، افزود: ایرادی که به گذشتگان وارد بود به دیگران اجازه هم‌فکری نمی‌دادند، امروز همه تلاش ما این است که افراد شایسته‌ای را که برنامه دولت را قبول دارند به‌کارگیری کنیم.

معاون سیاسی وزارت کشور یادآور شد: باید هنر استفاده از ظرفیت‌ها را بلد باشیم، کشور ما آن‌قدر بزرگ است و جا برای فعالیت دارد که اگر از همه سرمایه‌ها استفاده کنیم باز هم با کمبود استعدادها مواجه می‌شویم.

وی با اعلام اینکه احزاب و گروه‌های سیاسی ظرفیت خویش را برای هدایت درست کشور به‌کارگیری کنند، خاطر‌نشان کرد: فعالان سیاسی مازندران تحمل خویش را بالا ببرند، همدیگر را بپذیرند و یکدیگر را نقد کنند، تحمل و سعه صدر خویش را بالا ببرند.

مقیمی خاطرنشان کرد: باید اجازه بدهیم همه تفکرات سیاسی که در چارچوب قانون فعالیت می‌کنند، نسبت به فعالیت موجود دولت نقد منصفانه داشته باشند، جلوگیری از نقد باعث می‌شود که در کشور مشکلات به وجود بیاید، اگر عملکرد دولت قبل زیر ذره‌بین نقد قرار می‌گرفت در حال حاضر دچار مشکل نمی‌شدیم.

وی بیان کرد: اگر ما هم اجازه نقد عملکرد به افراد را ندهیم، در آینده با مشکل مواجه می‌شویم، رئیس جمهور بارها اعلام کرد که که عملکرد مسئولان باید نقد شود، نقد اصول و روش دارد که باید به اصول و روش آن توجه شود.

معاون سیاسی وزارت کشور اضافه کرد: باید اجازه بدهیم که منتقدان حرف بزنند، فعالیت سیاسی در چار‌چوب قانون افزایش پیدا کند و دولت از فعالیت سیاسی قانونی حمایت می‌کند، از ظرفیت احزاب و گروه‌های سیاسی برای ایجاد نشاط سیاسی در کشور به ویژه در انتخابات باید استفاده کرد.

وی بیان کرد: باید تلاش کنیم که انتخابات خوبی در کشور برگزار شود،حق‌الناس رعایت شود و مسئولان دولتی باید به عنوان مجری انتخابات بی‌طرفانه زمینه برگزاری انتخابات سالم را فراهم کنند و از ظرفیت بیت‌المال له یا ‌علیه کسی استفاده نشود.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط مقیمی