۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸

دیدار جهانگیری با معاون نخست‌وزیر گرجستان

جهانگیری اظهارداشت: حجم پایین مبادلات تجاری میان دو کشور شایسته روابط خوب سیاسی فی‌مابین نیست و با توجه به ظرفیت‌های موجود، انتظار می‌رود از طریق تلاش های مشترک بتوانیم به سطح قابل قبولی از همکاری های تجاری و اقتصادی دست پیدا کنیم.
کد خبر : ۲۴۲۳۸۳
صراط: معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به مشترکات فرهنگی دیرینه و تاریخی ایران و گرجستان گفت: اشتراکات میان دو ملت می تواند زمینه توسعه همکاری و ارتقاء سطح مناسبات میان تهران و تفلیس را فراهم کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در دیدار «کویریکاشویلی» معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد و توسعه پایدار گرجستان، با ابراز خرسندی از برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور پس از چند سال وقفه، اظهار امیدواری کرد مذاکرات و گفت‌وگوها در این کمیسیون، نتایج و دستاوردهای سازنده‌ای برای دو کشور به همراه داشته باشد.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین مراودات و دیدارهای مقامات عالی رتبه دو کشور را در توسعه روابط کارساز و اثرگذار دانست و با اشاره به دیدار روحانی با نخست وزیر گرجستان در نیویورک تصریح کرد: افزایش مراودات می تواند به گسترش پیوندهای دو کشور در همه زمینه ها کمک کند.
جهانگیری با تاکید براینکه ایران و گرجستان می‌توانند همکاری‌های موثرتری در بخش اقتصاد با یکدیگر داشته باشند، خاطرنشان کرد: زمینه‌های فراوانی برای توسعه همکاری‌های دو کشور در بخش‌های مختلف از جمله ترانزیت انرژی و کالا وجود دارد.
معاون اول رئیس‌جمهور همچنین با تاکید بر لزوم توسعه همکاری‌های تهران ـ تفلیس در بخش فرهنگی، از افزایش کرسی های زبان فارسی در دانشگاه ها و مراکز علمی آموزشی گرجستان ابراز خرسندی کرد و خواستار تعمیق پیوند های مردمی و فرهنگی میان دو کشور شد.
جهانگیری اظهارداشت: حجم پایین مبادلات تجاری میان دو کشور شایسته روابط خوب سیاسی فی‌مابین نیست و با توجه به ظرفیت‌های موجود، انتظار می‌رود از طریق تلاش های مشترک بتوانیم به سطح قابل قبولی از همکاری های تجاری و اقتصادی دست پیدا کنیم.
معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد و توسعه پایدار گرجستان نیز در این دیدار دیدگاه گرجستان نسبت به توسعه همکاری ها با جمهوری اسلامی ایران را مفید و مثبت عنوان کرد و گفت: ملت‌های دو کشور از اشتراکات فراوانی برخوردار هستند و این اشتراکات ریشه در تاریخ دارد.
کویریکاشویلی از برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور ابراز خرسندی کرد و با اشاره به پیشرفت‌ها مفیدی که در روند مذاکرات این کمیسیون بوجود آمده خاطرنشان کرد: دو کشور از فرصت‌های فراوانی در بخش ‌های مختلف برخوردارند تا بتوانند همکاری‌های خود را در حوزه های مختلف از جمله حمل و نقل، انرژی و گردشگری گسترش دهند.
وی با اشاره به ملاقات خود با وزرای امور اقتصادی و دارایی، نفت و امورخارجه ایران، از مسائل و موضوعات مطرح شده در این دیدارها ابراز رضایت کرد و گفت: به توافقات خوبی برای توسعه همکاری‌ها بخصوص در بخش ترانزیت انرژی رسیده‌ایم.
معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد گرجستان همچنین با ابراز خرسندی از مذاکرات موفقیت آمیز جمهوری اسلامی ایران با کشورهای 1+5 ابراز امیدواری کرد این مذاکرات به توافق و نتایج مثبتی منجر شود.
کویریکا شویلی با بیان اینکه هیچ چیز نمی‌تواند مانع دوستی و همکاری ایران و گرجستان باشد گفت: امیدوارم فصل جدیدی از روابط دو جانبه میان تهران و تفلیس گشوده شود و روابط دو کشور به عنوان الگویی برای توسعه روابط کشورهای منطقه مطرح گردد.
وی بر نقش پراهمیت جمهوری اسلامی ایران در حفظ ثبات و امنیت منطقه تاکید کرد و افزود: گرجستان آمادگی دارد در مبارزه با تروریسم با ایران همکاری داشته باشد.
برچسب ها: صراط جهانگیری