۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷

کشتی نجات در 50 مایلی یمن است

کشتی «ایران شاهد» دو روز قبل وارد خلیج عدن شد و فردا از کریدور بین‌المللی این خلیج خارج شده و پیش‌بینی می‌شود، عصر فردا وارد تنگه باب‌المندب شود.
کد خبر : ۲۴۲۳۹۸
صراط: کشتی «ایران شاهد» دو روز قبل وارد خلیج عدن شد و فردا از کریدور بین‌المللی این خلیج خارج شده و پیش‌بینی می‌شود، عصر فردا وارد تنگه باب‌المندب شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، کشتی امداد رسان جمهوری اسلامی ایران که حرکت خود را به منظور رساندن کمک‌های غذایی و دارویی به مردم جنگ‌زده یمن از غروب روز دوشنبه 21 اردیبهشت ماه از بندرعباس آغاز کرده بود هم‌اکنون در خلیج عدن و در 50 مایلی یمن در حال حرکت است.

این کشتی دو روز قبل وارد خلیج عدن شد و فردا از کریدور بین‌المللی این خلیج خارج شده و پیش‌بینی می‌شود عصر فردا وارد تنگه باب‌المندب شود.

کشتی نجات با عبور از تنگه باب‌المندب وارد دریای سرخ خواهد شد و در صورت مساعد بودن شرایط جوی پیش‌بینی می‌شود روز پنجشنبه در بندر حدیده یمن پهلوگیری کند.

این کشتی هم‌اکنون با سرعتی در حدود 8 گره دریایی در حال حرکت بوده و ناوگروه سی‌وچهارم نیروی دریای ارتش متشکل از ناو لجستیک بوشهر و ناوشکن البرز نیز با حضور در خلیج عدن همچنان از این کاروان پشتیبانی می‌کند.

در کشتی اعزامی جمهوری اسلامی ایران به سمت یمن، علاوه بر خبرنگاران، امداگران و پزشکان ایرانی به همراه تعدادی از افراد خارجی (از آمریکا، فرانسه، آلمان و...) عضو کمپین های ضد جنگ نیز حضور دارند.

اقلام این کشتی که وزنی بالغ بر 2 هزار و 500 تن دارد شامل هزار و 200 تن برنج، 700 تن آرد، 400 تن کنسرو، 50 تن دارو و اقلام پزشکی، 50 تن آب‌معدنی، 2 هزار تخته پتو، هزار چادر گروهی و هزار سری ظروف آشپزخانه است.
منبع: فارس