۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲

احمدی‌روشن: تیم مذاکره‌کننده فریب نخورد

وی در ادامه افزود: شهدای ما در صنعت هسته‌ای به ملت ایران عزت و اقتدار دادند مبادا گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان چوب حراج به آن بزند، چراکه هدف از حمایت صنعت هسته‌ای حمایت از افزایش قدرت و اقتدار کشور است.
کد خبر : ۲۴۳۹۴۵
صراط: پدر شهید احمدی‌روشن گفت: اجازه نمی‌دهیم عزت و اقتدار ملت ایران خدشه‌دار شود و به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان هم توصیه می‌کنیم که فریب فریب‌کاران را نخورده و اشتباهات گذشته را تکرار نکنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین رحیم احمدی روش پدر شهید مصطفی احمدی روشن امشب با حضور در مسجد امام خمینی (ره) قزوین در تجمع بزرگ «ما اجازه نمی‌دهیم» که در حمایت از مواضع رهبری و درخواست مقاومت و هوشمندی تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان برگزار شده بود، اظهار کرد: امثال مصطفی در صنعت هسته‌ای کشورمان بسیار است و من امیدوارم که این‌ جوانان و دانشمندان راه شهدای هسته‌ای را ادامه خواهند داد.
وی در ادامه ضمن تشریح یکی از خاطرات فرزند شهیدش افزود: بعد از توافق سعدآباد و تعلیق تمام تأسیسات هسته‌ای کشورمان مصطفی به خاطر تعلق روحی عمیقی که به این کار داشت بسیار مریض شد و مانند مرده متحرک شده بود و قصد ترک صنعت هسته‌ای را داشت که به او توصیه کردم بماند تا در آینده گشایشی شود.
پدر شهید احمدی روشن در ادامه تصریح کرد: بعد از عمل نکردن طرف‌های غربی به تعهدات خود در توافق ننگین سعدآباد و دستور مقام معظم رهبری مبنی بر ادامه کار تأسیسات هسته‌ای و رفع همه محدودیت‌ها؛ مصطفی و دوستانش گاهی 12 شبانه‌روز به خانه نمی‌آمدند و بی‌وقفه تلاش می‌کردند تا توانستند حجم عظیمی از عقب‌ماندگی‌ها را در صنعت هسته‌ای جبران کنند.
احمد روشن در ادامه عنوان کرد: وقتی از مصطفی سئوال می‌شد که غنی‌سازی تا سطح 5 درصد برای مصارف مورد هدف کشور ما کفایت می‌کند و چرا آن‌ها تلاش برای غنی‌سازی تا سطح 20 درصد را رها نمی‌کنند پاسخ می‌داد ما هرچه در این صنعت پیشرفت کنیم سطح اقتدار و عزت کشورمان بالا خواهد رفت.
وی در ادامه افزود: شهدای ما در صنعت هسته‌ای به ملت ایران عزت و اقتدار دادند مبادا گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان چوب حراج به آن بزند، چراکه هدف از حمایت صنعت هسته‌ای حمایت از افزایش قدرت و اقتدار کشور است.
پدر شهید احمدی روشن در ادامه با اشاره به نیاز کشور به 190 هزار سو انرژی هسته‌ای تصریح کرد: 195 کیلوگرم اورانیوم غنی‌شده با سطح غنی‌سازی 20 درصد را اکسید کردیم؛ هیچ پیشرفتی در مذاکرات حاصل نشد و به جای پیشرفت در مذاکرات فقط تک‌تک دستاوردهایمان را از دست می‌دهیم ما 190 هزار سو انرژی هسته‌ای نیاز داریم اما الآن فقط 5 هزار سو از آن‌ها باقی‌مانده است که حتی نیاز خودمان را هم برطرف نمی‌کند.
وی خاطرنشان کرد: علم هسته‌ای و صنعت هسته‌ای کاملاً بومی است و دانشمندان جوانمان برای رسیدن به این نقطه تلاش کرده‌اند ما برای داشتن کشور مقتدر در صنعت هسته‌ای شهید داده‌ایم و حالا نمی‌توانیم آن را حفظ کنیم؛ چرا باید در برابر دشمنانمان عاجز و ناتوان باشیم.

احمدی روشن ادامه داد: ما با حمایت از مواضع مقام معظم رهبری اجازه نمی‌دهیم عزت و اقتدار ملت ایران خدشه‌دار شود و به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان هم توصیه می‌کنیم که فریب این فریب‌کاران را نخورند و اشتباهات گذشته را تکرار نکنند.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط مذاکره