۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸

افشای رسوایی جدید فیفا

روزنامه تلگراف از تخلف فدراسيون بين المللي فوتبال در جام جهانی 2006 و نقش عربستان سعودی و آلمان در این رسوایی پرده برداشت.
کد خبر : ۲۴۴۳۹۰
صراط: به نقل از خبرگزاری آسیا، در پي افشاي رسوايي‌هاي پياپي فدراسيون بين المللي فوتبال، فيفا، اين بار رسوايي ديگري از اين سازمان جهاني فاش شد. این رسوایی به جام جهاني 2006 آلمان و توافقنامه تسليحاتي اين کشور با عربستان سعودی ارتباط دارد.

روزنامه تلگراف چاپ انگليس پرده از پرونده‌ای برداشت که دريک سوي آن کشور آلمان و در طرف ديگر کشور عربستان قرار دارد. بر اساس اين خبر، عربستان در قبال موافقت برلين با امضاي يک توافقنامه تسليحاتي ويژه با رياض، با واگذاري ميزباني جام جهاني سال 2006 به کشور آلمان موافقت کرده بود.

در ادامه اين خبر به نقل از روزنامه آلماني بيلد آمده است مقامات سوييسي اعلام کردند در همان روزي که گروهي از مقامات ارشد فيفا بر اساس کيفرخواست دادگاهي در آمريکا بازداشت شدند، در ساختماني که پيش از اين آژانس بازاريابي ورزشي بود این مقامات به اسنادي دست يافته‌اند که به مکان برگزاري دو جام جهاني بعدي ارتباط دارد.

اين خبرها در حالی منتشر مي‌شود که رئيس اتحاديه فوتبال انگليس پيش بيني کرد «سپ بلاتر،» رئيس مستعفي فيفا در ادامه پيگيري پرونده فساد در فدراسيون بين المللي فوتبال، بازداشت خواهد شد.